دانلود اندیکاتور OBV MT5 مخصوص فارکس
بازدید 72

دانلود اندیکاتور OBV MT5 مخصوص فارکس

مقدمه ای بر اندیکاتور OBV MT5 مخصوص فارکس در متاتریدر 5

اندیکاتور OBV به معنای حجم متعادل است که در بازار مالی فارکس مورد استفاده قرار می گیرد و در این نسخه نیز برای پلتفرم معاملاتی متاتریدر 5 طراحی شده است ، طراح اندیکاتور OBV بر این باور بوده که قیمت و حجم به شدت با یکدیگر همبستگی دارند و حتی حجم جلوتر از قیمت قرار دارد ، به این خاطر OBV نیز دقیقا بر همین اصل پایدار بوده و بر این اساس کار می کند.

 

نشانگر OBV برای معامله گران در هر سطحی از دانش و مهارت مناسب می باشد و هر شخص با توجه به میزان اطلاعات و نیاز خود می تواند از آن استفاده کند و همچنین از انعطاف و سازگاری بالایی برخوردار است که این امکان را به معامله گر می دهد تا بتواند آن را در بازه های زمانی متعدد اجرا کند و همچنین آن را در استراتژی های بسیاری بکارگیری کند.

 

عملکرد اندیکاتور OBV MT5

همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره شد اندیکاتور OBV به دنبال شناسایی میزان همبستگی حجم و قیمت در نمودار قیمتی می باشد ، از یک خط نوسان گر شکننده که در پنجره اسیلاتور خود ترسیم کرده است تشکیل شده که برای رسم این خط از تفاوت حجم ها برای محاسبه حجم خالص استفاده می کند ، این خط آبی رنگ نوسان گر نشان دهنده مسیر ، قدرت ، حجم و روند بازار می باشد که به صورت کاملا دقیق رسم شده است و معامله گران می توانند روند و نقاط معکوس روند را به خوبی مشاهده کنند.

 

نوسان گیری از OBV بسیار ساده است اما نیاز به دقت دارد ، حرکت خط به سمت بالا نشان دهنده روند صعودی است و حرکت خط به سمت پایین نشان دهنده روند نزولی است ، هنگامی که خط اندیکاتور در حال نمایش یک روند می باشد و در نقطه ای خط شروع به حرکت در جهت معکوس می شود نشان دهنده موقعیت های خرید و فروش می باشد که معامله گران دقت بسیار زیادی به این موقعیت ها دارند.

 



*   نحوه سیگنال گیری از اندیکاتور OBV MT5 در انتهای این صفحه وجود دارد   *

 

 ” مد نظر داشته باشید که باید حتما سیگنال های صادره را با استفاده از تجزیه تحلیل و بررسی های خود و یا با استفاده از ابزار و شاخص های فنی دیگر تایید کنید و سپس تصمیم به انجام معامله بگیرد و تنها به سیگنال های صادره از سمت اندیکاتور اکتفا نکنید ، برای این کار می توانید این اندیکاتور را با اندیکاتور ها و شاخص های فنی دیگر ترکیب کنید و در قالب یک استراتژی از اندیکاتور بهترین بهره را ببرید “

 

لینک دانلود اندیکاتور OBV MT5 در انتهای صفحه پست در باکس دانلود موجود می باشد



 

دانلود اندیکاتور OBV MT5 مخصوص فارکس

 

شیوه نصب اندیکاتور در متاتریدر 5

در انتهای صفحه ی این پست در باکس دانلود از قسمت راهنمای نصب میتوانید ویدیو آموزش نصب اندیکاتور در متاتریدر 5 را مشاهده کنید و مطابق با ویدئو آموزشی اندیکاتور مورد نظر را نصب کنید .

زمانی که اندیکاتور را بر روی چارت رسم می کنید در اولین صفحه ایی که بر روی چارت باز می شود گزینه ی Allow DLL را فعال کنید و سپس بر روی گزینه ی OK کلیک نمایید.

 

دانلود اندیکاتور OBV MT5 مخصوص فارکس

 

تنظیمات اندیکاتور OBV MT5 برای متاتریدر 5

در سربرگ Inputs نیز ویژگی فنی مهم این اندیکاتور وجود دارد که می توانید مطابق با پارامتر های مد نظرتان این ویژگی ها را تغییر دهید و سفارشی سازی کنید.

 

دانلود اندیکاتور OBV MT5 مخصوص فارکس

 

در سربرگ Color نیز ویژگی ظاهری اندیکاتور وجود دارد که میتوانید آنها را به صورت دلخواه تغییر دهید .

 

دانلود اندیکاتور OBV MT5 مخصوص فارکس

 



 

{    دانلود اندیکاتور OBV MT5    }

 

≤ توجه داشته باشید که این روش سیگنال گیری و نوسان گیری از این اندیکاتور در دستورالعمل اندیکاتور قید شده است ، شما قبل از استفاده از اندیکاتور حتما باید آن را در تایم فریم های مختلف و با روش های سیگنال گیری و نوسان گیری مختلف تست و آزمایش کنید و سپس تصمیم به انجام معاملات واقعی بگیرید ≥



سیگنال خرید با استفاده از اندیکاتور OBV MT5 کد MQL5-81

چه زمانی می توانید وارد پوزیشن Buy شوید ؟

نحوه ی سیگنال گیری از اندیکاتور OBV MT5 به شرح ذیل می باشد .

1- زمانی که جهت خط اندیکاتور به سمت پایین باشد نشان دهنده روند نزولی است و زمانی که جهت خط اندیکاتور به سمت بالا باشد نشان دهنده روند صعودی است.

2- زمانی که جهت خط اندیکاتور به سمت پایین بوده است و در حال طی کردن روند نزولی است ، در نقطه ای ممکن است تغییر جهت دهد و به سمت بالا شروع به حرکت کند ، در واقع روند معکوسی را شناسایی می کند.

3- حرکت معکوس ناگهانی خط اندیکاتور به سمت بالا به عنوان سیگنال تغییر روند و سیگنال خرید در نظر گرفته می شود.

4- سیگنال خرید را با استفاده از ابزار و شاخص های فنی دیگر تایید کنید و پس از تایید از کندل تثبیت صعودی وارد پوزیشن Buy شوید.

5- نقطه Stop پوزیشن خود را دقیقا طبق استراتژی معاملاتی خودتان تعیین کنید.

 

چه زمانی می توانید از پوزیشن  Buy خارج شوید ؟

پوزیشن خود را ادامه دهید تا زمانی که کندل تغییر روند نزولی در روند مشاهده کنید.

 

دانلود اندیکاتور OBV MT5 مخصوص فارکس

 

سیگنال فروش با استفاده از اندیکاتور OBV MT5 کد MQL5-81

چه زمانی می توانید وارد پوزیشن Sell شوید ؟

نحوه ی سیگنال گیری از اندیکاتور OBV MT5 به شرح ذیل می باشد .

1- زمانی که جهت خط اندیکاتور به سمت بالا باشد نشان دهنده روند صعودی است و زمانی که جهت خط اندیکاتور به سمت پایین باشد نشان دهنده روند نزولی است.

2- زمانی که جهت خط اندیکاتور به سمت بالا بوده است و در حال طی کردن روند صعودی است ، در نقطه ای ممکن است تغییر جهت دهد و به سمت پایین شروع به حرکت کند ، در واقع روند معکوسی را شناسایی می کند.

3- حرکت معکوس ناگهانی خط اندیکاتور به سمت پایین به عنوان سیگنال تغییر روند و سیگنال فروش در نظر گرفته می شود.

4- سیگنال فروش را با استفاده از ابزار و شاخص های فنی دیگر تایید کنید و پس از تایید از کندل تثبیت نزولی وارد پوزیشن Sell شوید.

5- نقطه Stop پوزیشن خود را دقیقا طبق استراتژی معاملاتی خودتان تعیین کنید.

 

چه زمانی می توانید از پوزیشن  Sell خارج شوید ؟

پوزیشن خود را ادامه دهید تا زمانی که کندل تغییر روند صعودی در روند مشاهده کنید.

 

دانلود اندیکاتور OBV MT5 مخصوص فارکس

 

جمع بندی مطالب

اندیکاتور OBV یک شاخص فنی است که در بازار مالی فارکس مورد استفاده قرار می گیرد و در این نسخه برای پلتفرم معاملاتی متاتریدر 5 طراحی شده است ، این اندیکاتور از یک تشکیل شده است که در پنجره اسیلاتور در حال نوسان کردن است ، این خط نوسان گر جهت و شتاب یک روند را به خوبی نمایش می گذارد و با استفاده از معکوس جهت به معامله گران نقاط بالقوه تغییر روند را نشان می دهد ، این اندیکاتور را می توانید در بازه های زمانی مختلف استفاده کنید و همچنین در استراتژی های متنوع این اندیکاتور را بکارگیری کنید.

 

کاربران گرامی سایت هوش فعال ، لطفا پس از مطالعه پست آموزش ” اندیکاتور OBV MT5 ” نظرات و سوالات خودتان را با ما از طریق ارسال دیدگاه به اشتراک بگذارید.

با تشکر

نویسنده : رسول شعبانی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *