ایدهی خوب برای شروع یک کسب و کار ممکن است در ابتدا سخت به نظر برسد، اما با کمی برنامهریزی و آمادگی، میتوانید بهراحتی یک کسب و کار کوچک راهاندازی کنید تا درآمد خود را تکمیل کرده یا به رئیس تماموقت خود تبدیل شوید.
برای اطلاع سریع از کارت ها و کمبوهای جدید انواع ایردراپ ها و آموزش های اختصاصی عضو کانال تلگرام هوش فعال شوید برای عضویت در کانال تلگرام کلیک نمایید
شاید شما قبلاً ایدهای برای کسب و کاری که میخواهید شروع کنید داشته باشید. اما در حالی که ممکن است آماده ورود به یک ماجراجویی جدید باشید و به ایده خود شور و اشتیاق داشته باشید، شاید به دنبال جهتگیری و راهنمایی باشید.
پس اولین قدم برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق چیست؟
پیدا کردن ایدهای که برای شما مناسب باشد. در این مقاله، دهها ایده کسب و کار کوچک را خواهید یافت که میتوانید از خانه شروع کنید و با رشد مشتریان خود آن را گسترش دهید.
برای شروع، در اینجا لیستی از ایدههای کسب و کار کوچک ارائه شده که به چند بخش تقسیم شدهاند:
چه چیزی یک ایده کسب و کار کوچک خوب را میسازد؟
همه ایدههای کسب و کار کوچک یکسان نیستند.
برخی از آنها نیاز به تلاش و سرمایهگذاری بیشتری دارند، در حالی که برخی دیگر میتوانند با منابع اندک یا منابعی که از قبل دارید راهاندازی شوند. به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، باید تا حد امکان در آموزش، اجاره، لوازم و سایر نیازها صرفهجویی کنید.
بیایید سریع مرور کنیم که چه عواملی یک ایده کسب و کار خوب را میسازد:
- نیاز به آموزش کم یا بدون آموزش: یک ایده کسب و کار کوچک خوب باید از تخصص فعلی شما بهرهمند شود و نیاز به آموزش کمی داشته باشد یا اصلاً نداشته باشد. این امر نه تنها زمان راهاندازی شما را کوتاه میکند، بلکه هزینههای شما را نیز کاهش میدهد، زیرا دورههای آموزشی میتوانند زمانبر و پرهزینه باشند. به علاوه، شما با ارائه خدماتی که برای انجام آنها آماده هستید، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت.
- هزینه راهاندازی پایین: کسب و کار شما باید ارزان برای شروع باشد. شاید فقط نیاز به خرید یک دامنه وبسایت یا یک میز برای گاراژ خود داشته باشید.
- نیاز به مدیریت کم موجودی یا تأمین: یک ایده کسب و کار خوب باید به تعداد کمی لوازم نیاز داشته باشد و مدیریت موجودی کمی داشته باشد. اگر میخواهید کالاهای فیزیکی بفروشید، میتوانید از روش ارسال مستقیم (Drop-shipping) استفاده کنید یا کالاها را در دستههای کوچک بهصورت دستی تولید کنید.
- مبتنی بر آنلاین: بهترین کسب و کارهای کوچک مبتنی بر اینترنت هستند و میتوانند از طریق رایانه شخصی شما انجام شوند. این کار بهطور خودکار هزینههای رفت و آمد شما را کاهش میدهد و به شما انعطاف بیشتری در زندگی شخصی و کاری میدهد.
- قابلیت مدیریت پایدار توسط تعداد کمی افراد: به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، در ابتدا بودجهای برای استخدام افراد دیگر نخواهید داشت تا به شما در اداره کسب و کارتان کمک کنند. یک ایده کسب و کار خوب باید به شما اجازه دهد کسب و کار خود را بهتنهایی مدیریت کنید.
بهترین ایدههای کسب و کار کوچک
بریان چسکی، همبنیانگذار Airbnb، گفت: “اگر سعی میکردیم به یک ایده خوب فکر کنیم، نمیتوانستیم به یک ایده خوب برسیم. شما فقط باید راهحلی برای یک مشکل در زندگی خود پیدا کنید.”
اگر شما هم مثل برایان قبلاً به راهحلی برای یک مشکل در زندگی خود فکر کردهاید یا در مسیر انجام این کار هستید، شروع یک کسب و کار کوچک ممکن است در آینده شما باشد. همچنین اگر رویای ترک شغل 8 تا 16 خود را دارید و میخواهید رئیس خود باشید، این مسیر برای شما مناسب است.
در ادامه، بهترین ایدهها برای شروع کسب و کار کوچک شما، همراه با منابع عالی، نمونههایی از گواهینامهها و مشاورههای برتر برای شروع کار ارائه شده است.
- تعمیرکار (Handyman)
آیا همیشه در حال تعمیر وسایل خانه هستید؟ آیا دوستانتان برای انجام پروژههای کوچک به شما مراجعه میکنند؟ میتوانید یک وبسایت ایجاد کرده، تحلیل رقابتی انجام دهید تا ارزش زمان و تخصص خود را بسنجید، و از دوستانی که قبلاً به آنها کمک کردهاید، بخواهید شما را به دیگران معرفی کنند.
- شروع یک کسب و کار تعمیرات یک ایده خوب است، اگر قبلاً مجموعهای قوی از مهارتها را برای کمک به دیگران در تعمیرات خانه کسب کردهاید. بهعنوان مثال، اگر با سیستمهای آبی و لولهکشی آشنا هستید، میتوانید خدمات تعمیر سینک را ارائه دهید و سپس با افزایش مهارتهای خود، خدمات بیشتری به مشتریان ارائه کنید.
- برای تبدیل شدن به یک تعمیرکار، نیاز به مدرک خاصی ندارید و همچنین نیازی به آموزش ویژه نیست. با این حال، ممکن است نیاز به مجوز داشته باشید اگر برنامه دارید پروژههایی با ارزش بیش از حد معینی را انجام دهید. برخی ایالتها ممکن است این مجوز را لازم ندانند.
- کپینویس آزاد و تولیدکننده محتوا
بهعنوان یک کپینویس آزاد و تولیدکننده محتوا، شما خودتان استانداردهای کار و شرکتهایی که با آنها همکاری میکنید را تعیین میکنید.
- برای شروع، باید یک پورتفولیو قوی از مهارتهای نوشتاری خود بسازید. این پورتفولیو میتواند شامل نمونههایی از پروژههای قبلی، پستهای وبلاگ، یا حتی نوشتههای خلاقانه باشد. در تجربه من، استفاده از ابزار Canva برای ساخت پورتفولیو میتواند بسیار مفید باشد.
- حرفه تولید محتوا و کپینویسی آزاد، مانند هر کار آزاد دیگری، فراز و نشیبهای خود را دارد. باید آماده باشید تا با درآمد نامنظم، تغییرات قراردادها و نوسانات بازار روبرو شوید. اما با تعهد، سختکوشی، و عشق به کار، میتوانید به سرعت از دستاوردهای خود لذت ببرید.
- استراتژیست خلاق (Creative Strategist)
آیا چشمی برای طراحی دارید؟ شاید درک خوبی از رفتار مصرفکننده دارید؟ اگر اینگونه است، ممکن است بتوانید استعدادهای خود را به یک کسب و کار پرسود در زمینه استراتژی خلاق تبدیل کنید.
- با ارائه راهنماییهای استراتژیک در زمینه برندینگ، بازاریابی و تعامل مصرفکننده، میتوانید به کسب و کارها کمک کنید تا در بازار شلوغ امروزی برجسته شوند.
- چه در حال توسعه داستانهای جذاب برای برندها باشید، چه در حال طراحی کمپینهای تبلیغاتی مؤثر، یا خلق مواد بازاریابی نوآورانه، یک استراتژیست خلاق نقش مهمی در موفقیت یک برند دارد.
- برای افزایش اعتبار خود در این حوزه، پیشنهاد میکنم که در زمینههایی مانند بازاریابی، برندینگ یا تفکر طراحی، گواهینامههایی کسب کنید.
- متخصص دوخت و تغییرات لباس
همیشه افرادی نیاز دارند لباسهایشان کوتاهتر شود یا دکمههایشان تعمیر شود، و شما میتوانید آن شخص باشید. اگر به دوخت علاقه دارید و یک چرخ خیاطی در خانه دارید، میتوانید با ارائه خدمات ساده مانند دوخت و تعمیرات کوچک شروع کنید و با گسترش پایگاه مشتریان خود، به طراحی و دوخت لباسهای پیچیدهتر روی بیاورید.
برای شروع کسب و کار دوخت و تغییرات لباس نیازی به مجوز یا مدرک خاصی ندارید، اما لازم است مهارتهای خود را افزایش دهید تا بتوانید پروژههای پیچیدهتری را بپذیرید. مشتریان با ارزش بالا به دنبال تغییرات در لباسهای خاصی مانند کتوشلوار، شلوار، لباسهای مجلسی و رسمی هستند، و اینجاست که بیشترین سود را خواهید داشت.
- توسعهدهنده فریلنسر (Freelance Developer)
از ساخت وبسایت برای کسبوکارهای کوچک گرفته تا ارائه پشتیبانی فنی برای پروژههای خاص، توسعه وب باکیفیت این روزها تقاضای زیادی دارد. بهعنوان یک توسعهدهنده وب، طبیعتاً مهارتهای فنی خواهید داشت. اما برای مشتریانی که تجربه شما را ندارند، باید اطلاعات و تخصص خود را به نحوی ساده و قابل فهم بیان کنید.
- برای این کار، میتوانید پیامها و توضیحات خود را روی دوستان و خانوادهای که تخصص شما را ندارند، آزمایش کنید. اگر آنها بتوانند خلاصهای از کار شما را توضیح دهند، به احتمال زیاد پیام شما برای افراد خارج از حوزه کاری شما نیز مؤثر است. شما میتوانید با مراجعه به وبسایتهای فریلنسری مختلف، قراردادهای اولیه خود را پیدا کنید.
- برخلاف برخی از گزینههای دیگر در این فهرست، توسعهدهنده فریلنسر نیاز به آموزش دارد تا بتواند یک کسبوکار موفق راهاندازی کند و پروژهها را بپذیرد. اما اگر مبتدی هستید، نگران نباشید. دورههای زیادی برای آموزش توسعهدهندههای فرانتاند یا فولاستک وجود دارد. برخی از این بوتکمپها حتی از طریق مدارس معتبر فناوری ارائه میشوند.
- مربی شخصی (Personal Trainer)
مشاورههای خانگی، برنامههای تغذیه و ورزش شخصیسازی شده و کمپهای ورزشی گروهی ارائه دهید تا کسبوکار خود را تبلیغ کنید. فراموش نکنید که یک فید اینستاگرام با نقلقولهای انگیزشی، ویدیوهای تمرین رایگان و ایدههای میانوعده سالم هم ایجاد کنید؛ زیرا این یکی از روشهای رایج برای ساختن برند در دنیای دیجیتال امروزی است.
- اگر این مسیر را انتخاب کردید، ابتدا میتوانید به صورت کوچک شروع کنید و سپس گسترش دهید. بهعنوان مثال، کسبوکار MOURfit که در ایندیاناپولیس شروع به کار کرده، ابتدا در یک باشگاه مشترک فعالیت میکرد و سپس به یک باشگاه خصوصی با کلاسهای گروهی، تمرین شخصی و خدمات تغذیهای گسترش یافت.
- برای شروع کسبوکار مربیگری شخصی، به یک گواهینامه نیاز دارید. اگر قبلاً مدرک تحصیلی در رشتهای غیر مرتبط دارید، پیشنهاد میکنم با گواهینامه NASM-CPT که دارای اعتبار ملی است و فقط نیاز به دیپلم دبیرستان یا معادل آن دارد، شروع کنید. همچنین میتوانید مدرک کارشناسی در رشتههای مرتبط با علوم ورزشی و فیزیولوژی ورزشی کسب کنید.
- طراح گرافیک فریلنسر (Freelance Graphic Designer)
ساعات کاری خود را تعیین کنید، پروژههای دلخواه خود را انتخاب کنید و یک پورتفولیو بسازید که به آن افتخار میکنید. به نظر عالی میآید، درست است؟ از طراحی وبسایت تا گرافیکهای بلاگ و موارد دیگر، بسیاری از شرکتها به دنبال طراحان گرافیک باتجربه برای حمایت از پروژههای مختلف خود هستند.
- خبر خوب این است که برای تبدیل شدن به یک طراح گرافیک فریلنسر نیازی به تحصیلات خاصی ندارید. با این حال، من پیشنهاد میکنم که به دنبال دریافت گواهینامههایی مانند گواهینامه طراحی گرافیک SAIC یا گواهینامه RISD باشید، یا حداقل یک مدرک کاردانی در طراحی بگیرید تا بتوانید با اطمینان پورتفولیو خود را ارائه دهید و پروژههای اولیه خود را به پایان برسانید.
- اگر تازه در زمینه طراحی گرافیک شروع کردهاید، این نکات و ترفندها برای مبتدیان مفید خواهند بود. اگر تجربه بیشتری دارید اما نیاز به تقویت پورتفولیو خود برای جذب مشتریان دارید، این ایدهها میتوانند خلاقیت شما را تحریک کنند. همچنین، پیشنهاد میکنم کارهای دیگران را در وبسایتهای پورتفولیو بررسی کنید تا از آنچه “ترند” است آگاهی پیدا کنید و از دیگران بازخورد بگیرید تا کسبوکار کوچک خود را توسعه دهید.
- مربی زندگی یا شغلی (Life/Career Coach)
اگر تجربه موفقیت در عبور از چالشهای شغلی، شخصی یا اجتماعی را دارید، این تجربه را بهعنوان مربی زندگی یا شغلی به کار ببرید. بسیاری از افراد به دنبال راهنمایی در زندگی حرفهای خود هستند و پیدا کردن کسی که وقت داشته باشد تا ما را راهنمایی کند، سخت است.
- مربیان زندگی یا شغلی ارزان نیستند، اما آنها قادرند به مشتریان خود آموزشهای فشرده و مشاورهای را ارائه دهند که به آنها کمک میکند تغییرات بزرگی در زندگی شخصی و حرفهای خود ایجاد کنند. بالاخره، همه ما گاهی به نصیحتهای انگیزشی نیاز داریم.
- برای شروع کسبوکار مربیگری زندگی یا شغلی با اعتمادبهنفس، میتوانید به دنبال برنامههای صدور گواهینامه (مانند Life Coach School یا Diane Hudson’s) باشید و سپس مهارتهای خود را در حین جذب مشتریان جدید به کار بگیرید.
- نویسنده رزومه (Resume Writer)
نوشتن رزومه، نامه پوششی (Cover Letter) و حتی گاهی پورتفولیو برای شغل جدید میتواند سخت و وقتگیر باشد، به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال کمک هستند. اینجاست که شما میتوانید وارد عمل شوید.
- به عنوان نویسنده رزومه، شما به مشتریان در تهیه رزومههای سفارشی، نامههای پوششی و پورتفولیوهای جذاب کمک میکنید که کارفرمایان نمیتوانند آنها را نادیده بگیرند. اگر از نوشتن رزومه از ابتدا نگران هستید، میتوانید از الگوهای آماده استفاده کنید تا شروع به کار کنید.
- شروع کسبوکار نوشتن رزومه اقتصادی است و هزینههای کمی دارد و همچنین نیاز به مدارک تحصیلی خاصی ندارد. با این حال، داشتن یک مدرک کاردانی یا کارشناسی و چند نمونه از رزومههای نوشته شده توسط خودتان میتواند مفید باشد. اگر فکر میکنید که نیاز به بهبود مهارتهای نوشتن رزومه دارید، میتوانید دورههایی مثل Coursera یا LinkedIn Learning را بگذرانید.
- بعد از اینکه مهارت نوشتن رزومه را به دست آوردید، میتوانید کسبوکار خود را گسترش داده و خدمات نوشتن نامه پوششی و حتی مشاوره شغلی را نیز ارائه دهید.
- نویسنده فریلنسر (Freelance Writer)
اگر مهارت نوشتن دارید، افرادی هستند که حاضرند برای آن به شما پول بپردازند. از نوشتن پستهای بلاگ و مقالات مجلات گرفته تا متون وبسایت، فرصتهای زیادی برای نویسندگی وجود دارد — فقط مطمئن شوید که یک بدنهکار (نمونهکار) دارید تا به مشتریان احتمالی ارائه دهید. حتی اگر چند قطعه نمونه برای خودتان ایجاد کنید، میتواند به نمایش کارهای شما و جذب مشتریان جدید کمک کند.
- برای تبدیل شدن به نویسنده فریلنسر، انتخاب یک تخصص ضروری است. برای مثال، میتوانید فقط برای نشریات حوزه بهداشت و درمان بنویسید (شاید به این دلیل که قبلاً در حوزه بهداشت و درمان کار میکردید) یا بر نشریات مرتبط با سبک زندگی تمرکز کنید. به هر حال، تخصصی کردن کارها به شما کمک میکند بازار خاص خود را پیدا کرده و بهعنوان یک نویسنده جدید اعتماد به نفس بیشتری به دست آورید.
- نیازی به مدارک تحصیلی برای نویسندگی فریلنسر نیست، اما شما باید مهارتهای نوشتاری قوی داشته باشید. همچنین علاقه به نوشتن نیز ضروری است. در حالی که گواهینامه ممکن است مفید باشد، تمرین و نوشتن روزانه اهمیت بیشتری دارد.
- طراح فضای سبز (Landscaper)
چمنزنی، هرس درختان و تزئینات فصلی همواره نیازهای محلی هستند. اگر تجهیزات لازم را دارید یا میتوانید آنها را تهیه کنید، راهاندازی یک کسبوکار طراحی فضای سبز میتواند فرصتی سودآور باشد. همچنین اگر از انجام این کارها در حیاط خود لذت میبرید و چشم خوبی برای طراحی فضای سبز دارید، این گزینه عالی است.
- خبر خوب این است که میتوانید بهصورت کوچک شروع کنید. بهعنوان مثال، میتوانید خدمات کاشت فصلی را به همسایگان خود ارائه دهید و با چند گیاه دائمی شروع کنید یا فقط خدمات پوشاندن سطح خاک را پیشنهاد دهید.
- بعد از گذراندن یک دوره و کسب تجربه کافی، میتوانید برای دریافت گواهینامه از یک سازمان فضای سبز اقدام کنید. گرچه داشتن گواهینامه برای کار در این زمینه اجباری نیست، اما میتواند اعتبار شما را افزایش داده و به شما کمک کند تا با افراد این صنعت ارتباط برقرار کنید.
- فیلمبردار (Videographer)
تولید ویدیو نیاز به سرمایهگذاری اولیه در تجهیزات دارد که میتواند بسیار گرانقیمت باشد. اما این امر باعث میشود خدمات شما بسیار ارزشمند باشند. مطمئن شوید که یک نمونه کار (Reel) از کارهای خود دارید که بتوانید به مشتریان ارائه دهید یا یک وبسایت بسازید که نمونههایی از کارهای شما را به نمایش بگذارد.
هیچ الزامات آموزشی یا مجوزی برای شروع یک کسبوکار تولید ویدیو وجود ندارد. اما مشابه نویسندگی و هنرهای خلاق دیگر، تخصص داشتن در یک حوزه میتواند سودمند باشد. ویدیوهای املاک و مستغلات کاملاً متفاوت از ویدیوهای عروسی هستند و ویدیوهای عروسی بهطور قابل توجهی با مصاحبههای دروناستودیویی و نظرات متفاوت هستند. با ارزیابی نوع فیلمبرداری که میخواهید تخصص پیدا کنید، میتوانید به مشتریانی خاصتر دست یابید که بیشترین بهره را از خدمات شما میبرند.
- عکاس (Photographer)
شروع کار بهعنوان عکاس آسانتر از آن است که فکر میکنید.
ابتدا از اعضای خانواده، دوستان، یا حتی حیوان خانگی خود برای عکاسی آزمایشی استفاده کنید. بهمرور زمان که مجموعهای از کارهایتان را جمعآوری میکنید، از آنها درخواست معرفی و ارائه نظر داشته باشید. کسبوکارهای عکاسی اغلب از طریق معرفی دهان به دهان رشد میکنند، بنابراین ایجاد یک صفحه اینستاگرام یا تیکتاک و تگ کردن مشتریان اخیر میتواند کمک زیادی به دیده شدن شما کند. عکسهایی که مشتریان را تگ میکنید، در فید دوستان آنها نیز نمایش داده میشود و دیگران میتوانند کارهای شما را ببینند.
اما مشابه یک کسبوکار کوچک تولید ویدیو، شما هم باید یک زمینه خاص را انتخاب کنید. آیا در عکاسی محصول یا پرتره تخصص خواهید داشت؟ شاید عکاسی عروسی یا مد؟
پس از انتخاب نوع عکاسی که قصد دارید در آن تخصص پیدا کنید، قادر خواهید بود بدنه کاری ایجاد کنید که بهخوبی نشاندهنده نقاط قوت شما باشد.
الزامات آموزشی یا مجوز خاصی برای راهاندازی کسبوکار عکاسی وجود ندارد، اما پیشنهاد میکنم در چند دوره عکاسی سرمایهگذاری کنید، بهخصوص اگر مدتی است از دوربین خود استفاده نکردهاید.
سپس میتوانید به دنبال دورههایی باشید که به شما در تقویت مهارتها در زمینه تخصصی موردنظر کمک کنند. همچنین خرید یک کیت پسزمینه و نورپردازی خوب (آمازون گزینههای عالی برای مبتدیان دارد) نیز قطعاً ضروری است.
14. مالک اقامتگاه (Bed and Breakfast Owner)
این نوع کسبوکار نیاز به تحقیق و دریافت مجوزهای قانونی مناسب از ایالت شما دارد، اما نتیجهی آن میتواند تبدیل رویاهای شما به واقعیت باشد. مهم است که بدانید چه نوع مسافرانی به منطقه شما سفر میکنند و با ایجاد بستههای ویژه و اقامتهای تمدار که با علایق آنها در منطقه شما همخوانی دارد، تجربهای منحصر بهفرد برای مهمانان فراهم کنید.
برای راهاندازی یک کسبوکار اقامتگاه، به یک مکان فیزیکی و کارکنانی برای انجام خدمات نگهداری، پذیرایی و نظافت نیاز دارید. به همین دلیل، این کسبوکار را برای کسانی توصیه میکنم که سرمایه اولیهای برای شروع دارند. (اگر ندارید، میتوانید از روشهایی مانند کرادفاندینگ برای جمعآوری سرمایه استفاده کنید.)
یک کسبوکار موفق اقامتگاه به یک وبسایت بهینهشده برای موتورهای جستجو نیاز دارد که دارای یک سیستم رزرو هتل باشد. اگر وبسایت خود را بر روی پلتفرم وردپرس ایجاد کنید، میتوانید بهراحتی با استفاده از افزونههای رزرو هتل، وبسایت اقامتگاه خود را بسازید.
رقابت در فضای اقامتگاهها به دلیل وجود پلتفرمهایی مثل Airbnb و هتلهای مختلف سخت است. بنابراین توصیه میکنم یک ویژگی منحصربهفرد به اقامتگاه خود اضافه کنید. مثلاً ممکن است اقامتگاه شما یک خانه قدیمی با تمام مبلمان اصلی باشد، یا غذای محلی و سنتی به مهمانان ارائه دهید.
15. مالک بوتیک لباس (Clothing Boutique Owner)
اگر رویای ساخت امپراتوری مد خود را دارید، چرا با یک بوتیک محلی شروع نکنید؟ با سبکهای لباس جذاب، حسابهای الهامبخش در شبکههای اجتماعی و مشارکت فعال در جامعه، جلب توجه کنید. در حالی که میتوانید یک فروشگاه فیزیکی باز کنید، بهراحتی میتوانید کار خود را بهصورت آنلاین شروع کنید — و اگر سودآور بود، فروشگاهی محلی نیز افتتاح کنید.
راههای مختلفی برای شروع بوتیک لباس وجود دارد. ابتدا، میتوانید خودتان لباسها را طراحی کنید، اگر تجربهای در طراحی مد دارید یا میتوانید رنگها و الگوها را بهخوبی انتخاب کنید.
همچنین میتوانید فقط بخشی از لباسها، مثل یک گرافیک یا لوگو را طراحی کنید و پس از دریافت سفارش، آنها را در یک چاپخانه محلی چاپ کنید.
در نهایت، میتوانید از روش دراپشیپینگ استفاده کنید و اقلام را از یک انبار که با آن همکاری کردهاید، ارسال کنید. با این روش، کنترل کمتری روی کیفیت هر محصول دارید، بهویژه اگر هرگز به انبارها سر نزنید. با این حال، فارغ از روش انتخابی، شروع یک بوتیک لباس کاملاً امکانپذیر است و نیازی به داشتن مدرک مد نیست (هرچند که کمککننده است).
میتوانید از برندهایی مانند Sleep Ova، یک بوتیک لوکس لباس راحتی مستقر در لسآنجلس، الهام بگیرید.
16. مالک فروشگاه مواد غذایی تخصصی (Specialty Food Store Owner)
مواد غذایی گورمه، پنیرهای خاص، ساکه، و شراب — هر غذایی که فکرش را بکنید، یک فروشگاه مواد غذایی تخصصی برای آن وجود دارد. اگر به موادی مانند روغن زیتون خاص علاقه دارید، میتوانید این علاقه را به کسبوکاری مانند فروشگاه American Provisions تبدیل کنید، جایی که تخصص و انتخابهای منحصر بهفردی به مشتریانتان ارائه میدهید که آنها در سوپرمارکتهای معمولی پیدا نمیکنند.
برای راهاندازی فروشگاه مواد غذایی تخصصی خود، باید مواد غذایی مورد نظرتان را از تولیدکنندگانی که به آنها اعتماد دارید، انتخاب و تامین کنید. از جامعه خود تحقیق کنید و تولیدکنندگان محلی را پیدا کنید که تمایل به همکاری دارند. معمولاً این تولیدکنندگان به همکاری علاقهمند هستند، بهویژه اگر بخشی از سود فروش به آنها برسد.
وقتی زمان فروش فرا رسید، بهتر است یک مکان فیزیکی پیدا کنید. اما اگر این سرمایهگذاری خیلی زیاد باشد، میتوانید کار را با غرفهسازی در جشنوارههای مواد غذایی و بازارهای محلی شروع کنید. یا میتوانید مسیر فروش آنلاین را انتخاب کرده و محصولات خود را از طریق وبسایت به فروش برسانید. در این حالت، باید به دقت در بستهبندی اقلام فاسدشدنی توجه کنید.
17. مالک کامیون مواد غذایی (Food Truck Owner)
همیشه آرزوی داشتن یک رستوران را داشتهاید ولی آماده پذیرش ریسکهایش نیستید؟ با یک کامیون مواد غذایی میتوانید ایدههای خود را آزمایش کنید. این راه عالیای برای آشنا شدن با مجوزهای غذا و رستوران در ایالت خود، شناخت علایق مشتریان، و ساختن یک مشتریان وفادار است، بدون اینکه نیاز به سرمایهگذاری سنگین در یک مکان دائمی داشته باشید.
کامیونهای مواد غذایی به سرمایهگذاری اولیه بالایی نیاز دارند، اما خوشبختانه میتوانید کامیون را اجاره کنید. شرکتهایی مانند Food Truck Group و Roaming Hunger گزینههای اجارهای مناسبی ارائه میدهند. برای کاهش هزینهها، پیشنهاد میکنم کامیون را برای یک رویداد خاص مانند جشنواره غذایی یا کنسرت اجاره کنید. در چنین رویدادهایی میتوانید محبوبیت غذاهای خود را امتحان کنید و ببینید آیا این کسبوکار برای شما مناسب است یا خیر.
یک نمونه موفق Taco Nganas است، یک کامیون تاکو در ممفیس، تنسی که کارش را با یک کامیون شروع کرد و حالا به سه کامیون گسترش داده است، و در این مسیر مشتریان وفادار زیادی کسب کرده است.
18. متخصص شستشو و تمیزکاری خودرو (Car-detailing Specialist)
جزئیات مهم هستند و شما هم میتوانید در این حوزه تخصص داشته باشید. خدمات شستشو و تمیزکاری خودرو که به محل مشتری میروند، برای افراد پرمشغله که زمان ندارند تا خودروشان را به کارواش ببرند، بسیار جذاب است. با این نوع کسبوکار، مشتریان تنها هزینه را پرداخت میکنند و خدمات به سرعت برایشان انجام میشود. فقط باید انعطافپذیری، تجهیزات و وسیله نقلیه مناسب برای اجرای کسبوکارتان در محل مشتریان را داشته باشید.
هیچ الزامی برای داشتن تحصیلات خاص در این زمینه وجود ندارد، اما بهتر است دورهای مانند Auto Finesse’s Detailing Training را بگذرانید تا مفاهیم اصلی و مهارتهای خود را تقویت کنید.
برای راهاندازی کسبوکار شستشو و تمیزکاری خودرو، نیاز به یک وبسایت بهینهشده برای موتورهای جستجو و روشی برای رزرو آنلاین خدمات دارید. قبل از آن، میتوانید خدمات خود را در وبسایتهایی مانند Angi، Thumbtack و Nextdoor.com ثبت کنید تا اولین مشتریان محلی خود را به دست آورید.
نظرات کاربران