بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab A9 پلاس | سامسونگ Galaxy Tab A9 Plus
بازدید 38

بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab A9 پلاس | سامسونگ Galaxy Tab A9 Plus

تبلت  Galaxy TabA9 Plus سامسونگ که مبتنی بر اندروید است، به‌خوبی از پس انجام وظایف پیشرفته‌ی بهره‌وری برمی‌آید و همچنین برای سرگرمی مانند استریم و بازی با قیمتی مقرون‌به‌صرفه و مشکلات کم مناسب است.

مزایا

  • قیمت مناسب
  • صفحه نمایش بزرگ
  • عملکرد خوب
  • پشتیبانی از حافظه قابل افزایش
  • نرم‌افزارهای کمکی برای بهره‌وری

معایب

  • فاقد حسگر اثر انگشت
  • حافظه پایه کم

مشخصات فنی +Samasung Tab A9

  • عمر باتری: 7 ساعت
  • پردازنده: Qualcomm Snapdragon 695
  • ابعاد: 0.76×16.9×25.6 سانتی‌متر
  • سیستم عامل: اندروید 13

بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab A9 پلاس | سامسونگ Galaxy Tab A9 Plus

تبلت سامسونگ Galaxy Tab A9 Plus با قیمت جهانی 219.99 دلار به‌خوبی از پس انتظاراتی که از یک تبلت اقتصادی داریم، برمی‌آید. این تبلت یک صفحه نمایش بزرگ 11 اینچی برای نیازهای سرگرمی شما ارائه می‌دهد، طراحی شیک و کارآمدی دارد، عملکرد روانی دارد و دارای شیار کارت microSD برای افزایش حافظه است. با توجه به قیمت مناسب، کمبود حافظه پایه‌ای آن را می‌توان نادیده گرفت. به‌طور کلی، به دلیل کارایی بالای این تبلت، Samsung Galaxy Tab A9 Plus برنده انتخاب سردبیر ما برای تبلت‌های اقتصادی اندرویدی است.

اکانت پریمیوم تلگرام

طراحی جذاب‌تر از حد معمول:

Galaxy Tab A9 Plus با ابعاد 0.68×16.87×25.7 سانتی‌متر و وزن 477 گرم، کمی کوتاه‌تر و باریک‌تر از Lenovo Tab P11 Plus با قیمت 259.99 دلار (0.76×16.3×25.8 سانتی‌متر و 490 گرم) است. آیپد نسل دهم اپل به قیمت 449 دلار نیز کوتاه‌تر و سبک‌تر، اما ضخیم‌تر و پهن‌تر از آن است. به‌طور کلی، Tab A9+ هنگام استفاده بسیار متعادل به‌نظر می‌رسد و راحت است.

بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab A9 پلاس | سامسونگ Galaxy Tab A9 Plus

ads - Banner - chatGPT Plus

همان‌طور که از محصولات سامسونگ انتظار می‌رود، Tab A9+ از مواد باکیفیتی ساخته شده است. پشت و کناره‌های پلاستیکی صاف و محکم هستند و به‌خوبی مونتاژ شده‌اند. البته حاشیه‌های نسبتاً بزرگ اطراف نمایشگر نشان از قیمت اقتصادی آن دارد و این تبلت فاقد رتبه‌بندی IP است. اگر به دستگاهی نیاز دارید که در کنار آب بدون نگرانی استفاده کنید، پیشنهاد می‌شود سری گران‌تر Galaxy Tab S9 FE با قیمت پایه 449.99 دلار را بررسی کنید که دارای رتبه‌بندی IP68 است..

بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab A9 پلاس | سامسونگ Galaxy Tab A9 Plus

نمایشگر مناسب برای استریم:

برای کاهش هزینه‌ها، Tab A9+ به جای پنل OLED از پنل LCD استفاده می‌کند. این نمایشگر 11 اینچی با رزولوشن 1920×1200 پیکسل و نرخ تازه‌سازی تطبیقی 90 هرتز ارائه می‌شود. متن‌های کوچک گاهی اوقات سخت خوانده می‌شوند، اما بیشتر محتوای رسانه‌ای با رنگ‌های زنده و به‌صورت روان نمایش داده می‌شوند. در محیط‌های داخلی نمایشگر به‌خوبی قابل دیدن است، اما در نور مستقیم خورشید ممکن است کمی محو به‌نظر برسد.

در مقایسه، نمایشگر 11 اینچی LCD تبلت Tab P11 Plus با رزولوشن 2000×1200 پیکسل و نمایشگر 10.9 اینچی آیپد با رزولوشن 2360×1640 پیکسل، شفاف‌تر هستند، هرچند با نرخ تازه‌سازی پایین‌تر 60 هرتز. نسبت ابعاد نیز در اینجا مهم است؛ سامسونگ از نسبت 16:10 استفاده می‌کند، در حالی که لنوو به نسبت 5:3 و اپل به نسبت 4:3 پایبند هستند. این امر باعث می‌شود Tab A9+ برای تماشای ویدیو در حالت افقی مناسب‌تر باشد.

عملکرد متناسب با قیمت:

پردازنده Qualcomm Snapdragon 695 به همراه 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی، تبلت Galaxy Tab A9+ استاندارد را تامین قدرت می‌کنند. دو نسخه دیگر نیز موجود است که هر کدام 269.99 دلار قیمت دارند: یکی دارای اتصال 5G است و دیگری رم 8 گیگابایتی و حافظه 128 گیگابایتی دارد، اما فاقد 5G است.

بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab A9 پلاس | سامسونگ Galaxy Tab A9 Plus

مدل پایه حدود 48 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی آزاد ارائه می‌دهد که برای استریم محتوا کافی است، اما اگر قصد دارید بازی‌ها، فیلم‌ها و موسیقی‌های زیادی را روی تبلت ذخیره کنید، ممکن است نیاز به کارت microSD داشته باشید (شیار گسترش حافظه تا 1 ترابایت کارت پشتیبانی می‌کند). برای مقایسه، نصب بازی Genshin Impact همراه با چند برنامه تست عملکرد، تقریباً تمام فضای ذخیره‌سازی موجود را اشغال کرد.

بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab A9 پلاس | سامسونگ Galaxy Tab A9 Plus

وظایف سبک مانند مرور وب، پیمایش در شبکه‌های اجتماعی و استریم رسانه‌ها به‌خوبی انجام می‌شوند. انیمیشن‌های پیش‌فرض لانچر سامسونگ روان اجرا می‌شوند، هرچند نه با سرعت فوق‌العاده بالا. در طول تست‌ها، هنگامی که بین چندین برنامه باز جابجا می‌شدم، تأخیری زیادی مشاهده نکردم.

بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab A9 پلاس | سامسونگ Galaxy Tab A9 Plus

عمر باتری نامحسوس

گلکسی تب A9+ به یک باتری 7040 میلی‌آمپرساعتی مجهز است و می‌تواند دستگاه‌های دیگر را از طریق USB-C شارژ کند. این تبلت از شارژ سیمی ۱۵ وات پشتیبانی می‌کند و همان‌طور که اشاره شد، شارژری در جعبه وجود ندارد.

در تست‌های ما که شامل پخش ویدیوی ۱۰۸۰p با حداکثر روشنایی بود، گلکسی تب A9+ حدوداً ۷ ساعت دوام آورد. شارژ کامل دستگاه از ۰ تا ۱۰۰٪ با شارژر ۱۵ واتی حدود ۲ ساعت و ۳۵ دقیقه طول کشید. یک جلسه شارژ سریع ۱۵ دقیقه‌ای توانست تبلت را به ۸٪ و در ۳۰ دقیقه به ۲۰٪ برساند.

برای مقایسه، هر دو تبلت تب P11 پلاس (۷ ساعت و ۵۸ دقیقه) و تب S9 FE+ (۷ ساعت و ۲۳ دقیقه) کمی بیشتر از گلکسی تب A9+ دوام آوردند. تبلت پیکسل نیز در همین تست تنها ۵ ساعت و ۲۵ دقیقه دوام داشت.

Wi-Fi رقابتی، اسپیکرهای بلند

برای اتصال، گلکسی تب A9+ از Wi-Fi 5 و بلوتوث ۵.۱ پشتیبانی می‌کند. ارتقاء به نسخه 5G (فقط sub-6GHz) اختیاری است و ۵۰ دلار هزینه اضافی دارد. این تبلت از NFC برای پرداخت‌های موبایلی پشتیبانی نمی‌کند.

هنگامی که آن را به یک نقطه دسترسی Wi-Fi 6 متصل کردم، تبلت به سرعت‌های حداکثر ۴۴۰Mbps برای دانلود و ۶.۰۹Mbps برای آپلود دست یافت. برای مقایسه، تب S9 FE+ که از Wi-Fi 6 پشتیبانی می‌کند، سرعت‌های ۳۸۲Mbps برای دانلود و ۴.۶۰Mbps برای آپلود داشت. بعد از اینکه تبلت‌ها را به دورترین نقطه از نقطه دسترسی در آپارتمانم بردم، گلکسی تب A9+ به سرعت‌های ۱۷۳Mbps برای دانلود و ۳.۷۲Mbps برای آپلود رسید. تب S9 FE+ کمی بهتر عمل کرد و به ۲۵۲Mbps برای دانلود و ۴.۲۱Mbps برای آپلود دست یافت.

آرایه چهار اسپیکر تبلت صدای بلندی تولید می‌کند. وقتی آهنگ “Enter Sandman” از متالیکا را پخش کردم، حجم صدای اوج ۱۰۳.۸ دسی‌بل را ثبت کردم که از تب S9 FE+ (۹۵.۳ دسی‌بل) و تبلت پیکسل (۹۷.۵ دسی‌بل) بیشتر بود. این برای پر کردن یک اتاق کوچک کافی است، اگرچه دستگاه همچنان در بازتولید فرکانس‌های پایین مشکل دارد. به عنوان مثال، نت‌های بیس آهنگ “Silent Shout” از The Knife تقریباً قابل شنیدن نبودند. برای کیفیت بهتر صدا، از هدفون‌های سیمی یا یک ست بلوتوث استفاده کنید.

دوربین‌های ساده

با توجه به قیمت بودجه‌ای این تبلت، فقط دو دوربین ساده دارد: یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2 در پشت و یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 در جلو. هیچ فلاش ندارد.

رنگ‌ها در عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی کمی کمرنگ‌تر از واقعیت به نظر می‌رسند که برای دستگاه‌های سامسونگ عجیب است زیرا معمولاً رنگ‌های اشباع‌تری تولید می‌کنند. اما جزئیات واضح هستند.

عکس‌های گرفته شده از دوربین جلو که در لبه بلند تبلت قرار دارد، رنگ‌های خوبی دارند اما جزئیات کمی نرم‌تر هستند. حالت پرتره عملکرد خوبی دارد، اما ممکن است قسمت‌هایی مثل موهای ریز را به اشتباه تار کند.

بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab A9 پلاس | سامسونگ Galaxy Tab A9 Plus

هر دو دوربین ویدیوها را با کیفیت ۱۰۸۰p و نرخ ۳۰ فریم در ثانیه ضبط می‌کنند و هیچ‌کدام تثبیت‌کننده تصویر ندارند. رنگ‌های ویدیوها در نور خوب کدر به نظر می‌رسند و نویز زیادی دارند. برای داشتن بهترین تجربه تماس تصویری، تبلت را ثابت نگه دارید و از نور کافی برخوردار باشید. در شرایط نور کم، ویدیوها نویز زیادی دارند. خوشبختانه دوربین در مکان مناسبی برای تماس‌های تصویری قرار دارد.

بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab A9 پلاس | سامسونگ Galaxy Tab A9 Plus

نرم‌افزار قدرتمند اندروید

گلکسی تب A9+ با اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 6.0 عرضه می‌شود، اما در دوره تست من به اندروید ۱۴ ارتقا یافت. سامسونگ قصد دارد تا پاییز ۲۰۲۷ به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل و امنیتی برای این دستگاه ارائه دهد که به این معنی است که تا چند سال آینده خرید امنی خواهد بود. به عنوان مقایسه، لنوو دیگر از تبلت تب P11 پلاس پشتیبانی نمی‌کند، هرچند آیپد نسل دهم اپل و تبلت پیکسل گوگل هم احتمالاً به همین تعداد سال‌ها به‌روزرسانی دریافت می‌کنند.

بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab A9 پلاس | سامسونگ Galaxy Tab A9 Plus

اندروید روی دستگاه‌های بزرگ صفحه‌نمایش گاهی تجربه‌ی ناپایداری ارائه می‌دهد، زیرا برخی از اپ‌ها به خوبی مقیاس‌بندی نمی‌شوند. این موضوع در مورد هر تبلت اندرویدی صادق است، نه فقط A9+. One UI سامسونگ کمک زیادی به بهبود این تجربه می‌کند. به عنوان مثال، برخی ابزارهای بهره‌وری مانند نوار وظیفه پنهان‌شونده، امکان استفاده از چندین برنامه به طور همزمان و اتصال آسان به دستگاه‌های دیگر سامسونگ برای اشتراک‌گذاری محتوا را ارائه می‌دهد.

بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab A9 پلاس | سامسونگ Galaxy Tab A9 Plus

One UI همچنین حالت دسکتاپی DeX سامسونگ را به همراه دارد، که می‌توانید آن را در تنظیمات سریع فعال کنید. در حالت DeX، می‌توانید از صفحه‌نمایش تبلت به عنوان صفحه دسکتاپ استفاده کنید یا آن را به نمایشگر دیگری متصل کنید. زمانی که DeX فعال است، یک نوار وظیفه در پایین صفحه نمایش داده می‌شود و می‌توانید برنامه‌ها را در پنجره‌های جداگانه اجرا کنید. حالت DeX پشتیبانی کامل از لمس و همچنین امکان اتصال کیبورد و ماوس را ارائه می‌دهد.

تبلت اندرویدی اقتصادی‌ای که باید در نظر گرفت

سامسونگ گلکسی تب A9+ با قیمت مناسب خود بسته‌ی جذابی ارائه می‌دهد. این دستگاه به خوبی از پس کارهای روزمره برمی‌آید، در زمینه‌ی پخش محتوای رسانه‌ای عملکرد خوبی دارد، و حتی در اجرای بازی‌های فشرده نیز نسبتاً خوب عمل می‌کند. اگر به اتصال سلولار نیاز دارید، نسخه 5G نیز در دسترس است. عمر باتری و فضای ذخیره‌سازی پایه می‌توانند بهتر باشند، اما این موضوع باعث نمی‌شود که گلکسی تب A9+ نتواند جایزه‌ی بهترین تبلت اندرویدی اقتصادی را از آن خود کند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *