بررسی Google Pixel 9 | طراحی پخته با مشکلات حرارتی و ویژگی‌های جدید
بازدید 13

بررسی Google Pixel 9 | طراحی پخته با مشکلات حرارتی و ویژگی‌های جدید

سری جدید Google Pixel 9 حالا شامل چهار گوشی به جای دو گوشی است و برای هر سلیقه‌ای اندازه و فرم مناسبی وجود دارد. آیا به دنبال گوشی جمع و جور هستید؟ Pixel 9 و Pixel 9 Pro برای شما مناسب است. آیا به صفحه‌نمایش‌های بزرگ علاقه دارید و نمی‌توانید دروغ بگویید؟ Pixel 9 Pro XL در دسترس است. و در نهایت، برای همه‌ی دوست‌داران بهره‌وری، Pixel 9 Pro Fold وجود دارد. همچنین طراحی‌های به‌روزی با گوشی‌های Pixel جدید ارائه شده است. اگرچه از پشت گوشی‌ها هنوز می‌توان فهمید که آنها گوشی‌های Pixel هستند، اما Pixel 9 کوچکتر از جلو بسیار شبیه به Samsung Galaxy S24 به نظر می‌رسد.

و از آنجا که این گوشی از گوگل است، ویژگی‌های جدید AI زیادی نیز به شما ارائه می‌شود. من تقریبا یک هفته است که از Pixel 9 پایه استفاده می‌کنم و در حالی که احساس می‌کنم این دستگاه به بلوغ رسیده است، هنوز کاملاً کامل نیست. اگر می‌خواهید بفهمید که منظورم چیست، باید نقد کامل را مطالعه کنید.

Pixel 9 در هند در گزینه‌ی واحد 12GB RAM و 256GB حافظه با قیمت Rs. 79,999 در دسترس است.

طراحی Google Pixel 9: در سطح پرچمدار

اکانت پریمیوم تلگرام

  • ابعاد: 152.8 میلی‌متر ارتفاع x 72.0 میلی‌متر عرض x 8.5 میلی‌متر عمق
  • وزن: 198 گرم
  • رنگ‌ها: Obsidian، Porcelain، Wintergreen، Peony

در زمینه طراحی، همه چیز اکنون تخت و شبیه به iPhone 15 و Samsung Galaxy S24 است. این گوشی دارای یک قاب آلومینیومی تخت با گوشه‌های گرد و پوشش مات است که بسیار شبیه به iPhone به نظر می‌رسد. Pixel 9 کوچک‌ترین گوشی نیست و دیگر به اندازه‌ی قبلی‌هایش جمع و جور نیست. Pixel 9 بلندتر و عریض‌تر از iPhone 15 و Galaxy S24 است. همچنین ویژو دوربین که قبلاً وجود داشت، جای خود را به نوار دوربین داده است که به صورت افقی کشیده شده و شبیه به نوار جستجوی گوگل است. با این حال، هنوز هم می‌توانید تشخیص دهید که این گوشی از نوع Pixel است.


بررسی موبایل


بررسی Google Pixel 9 | طراحی پخته با مشکلات حرارتی و ویژگی‌های جدید

ads - Banner - chatGPT Plus

پنل پشتی از شیشه Gorilla Glass Victus 2 با پوشش صیقلی و لوگوی Google در مرکز تشکیل شده است. قاب سمت راست شامل دکمه‌های پاور و ولوم است و در بالای گوشی میکروفن، پورت USB Type-C، گریل اسپیکر، شیار سیم‌کارت و میکروفن دیگری در پایین وجود دارد. سمت چپ خالی است. طراحی تخت جدید احساس پرچمدار و لوکسی بیشتری به گوشی داده است، اما من طراحی پشتی منحنی و نمای دوربین Pixel 8 را بیشتر می‌پسندم.

Pixel 9 اکنون بلندتر از مدل قبلی خود است، اما این بیشتر به خاطر صفحه‌نمایش کمی بزرگتر است. همچنین از رتبه‌بندی IP68 برخوردار است و نوار دوربین هنوز می‌تواند به عنوان محل استراحت انگشت استفاده شود.

صفحه‌نمایش Google Pixel 9: روشن‌تر و بهتر

  • پنل: 6.3 اینچ OLED، وضوح Full HD+
  • نرخ تازه‌سازی: 60 تا 120Hz
  • محافظت: Corning Gorilla Glass Victus 2

صفحه‌نمایش Pixel 9 اکنون بزرگ‌تر و روشن‌تر از Pixel 8 است، اما همچنین دارای حاشیه‌های یکنواخت و نازک در اطراف است. به نظر می‌رسد که گوگل بالاخره تصمیم گرفته است که صفحه‌نمایش را در پایین به سمت داخل بچرخاند تا از چانه‌ی ضخیم‌تر گوشی‌های غیر پرو قبلی خلاص شود. صفحه‌نمایش جدید 6.3 اینچی OLED، که گوگل آن را ‘Actua’ نامیده است، حداکثر روشنایی 2700 نیت، عمق رنگ 24 بیت و نرخ تازه‌سازی تطبیقی بین 60 تا 120Hz را ارائه می‌دهد. این هنوز یک پنل LTPO نیست، اما قطعاً بهتر از مدل قبلی است.

شما رنگ‌های عالی و کنتراست زیادی دریافت می‌کنید و همچنین به خوبی از ویدیوهای HDR پشتیبانی می‌کند. پنل از HDR10 و HDR10+ پشتیبانی می‌کند و گواهینامه Widevine L1 را دریافت خواهید کرد. نرم‌افزار رنگ‌های طبیعی و تطبیقی را ارائه می‌دهد. در حالی که من مشکلی در استفاده از Pixel 8 در فضای باز نداشتم، Pixel 9 حتی بهتر است و همه چیز خواندنش راحت‌تر است.

بررسی Google Pixel 9 | طراحی پخته با مشکلات حرارتی و ویژگی‌های جدید

صفحه‌نمایش Pixel 9 |حسگر اثر انگشت اولتراسونیک و طراحی بهبود یافته

صفحه‌نمایش Pixel 9 دارای برش حفره‌ای در بالای صفحه است و اکنون از حسگر اثر انگشت اولتراسونیک درون صفحه استفاده می‌کند. این ارتقاء قابل توجهی از حسگر اپتیکال در Pixel 8 است که کندتر و کمتر دقیق‌تر از سایر گوشی‌های پرچمدار بود. حسگر اثر انگشت جدید در Pixel 9 اکنون به سطح سایر پرچمداران رسیده و عملکرد بسیار خوبی دارد. این حسگر سریع است و حتی با انگشتان مرطوب نیز به خوبی کار می‌کند.

نرم‌افزار Google Pixel 9 | هوش مصنوعی بیشتر

  • سیستم‌عامل: Android 14
  • پشتیبانی نرم‌افزاری: 7 سال
  • آخرین به‌روزرسانی امنیتی: 5 سپتامبر

گوشی‌های Pixel به خاطر دوربین‌هایشان شناخته شده بودند، اما اکنون به خاطر ویژگی‌های نرم‌افزار هوش مصنوعی نیز معروف شده‌اند. و در سری جدید Pixel 9 ویژگی‌های زیادی در این زمینه وجود دارد. Pixel 9 به صورت پیش‌فرض از Android 14 بهره می‌برد و من در طول دوره بررسی به‌روزرسانی امنیتی سپتامبر را دریافت کردم. این کمی عجیب است برای یک گوشی جدید Pixel، زیرا گوشی‌های Pixel در گذشته تقریباً همیشه جدیدترین نسخه Android را به صورت پیش‌فرض اجرا می‌کردند. با این حال، گوشی‌های Pixel امسال زودتر به بازار آمده‌اند و Android 15 تازه به AOSP رسیده است.

بررسی Google Pixel 9 | طراحی پخته با مشکلات حرارتی و ویژگی‌های جدید

خوشبختانه، گوگل همچنان وعده می‌دهد که 7 سال به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل و امنیتی را برای پرچمداران خود ارائه دهد، بنابراین گوشی‌ها باید برای مدتی خوب باشند، حداقل از نظر نرم‌افزاری. یک اپلیکیشن جدید آب و هوا در گوشی وجود دارد و گزینه‌های زیادی برای سفارشی‌سازی در سراسر سیستم ارائه می‌شود.

حالا بیایید به ویژگی‌های هوش مصنوعی گوشی بپردازیم. شما اکنون می‌توانید از Gemini Live با طرح Google One 2TB استفاده کنید که یک ماه رایگان از Gemini Advanced را به شما ارائه می‌دهد. این امکان را به شما می‌دهد که از مدل Gemini 1.5 Pro با یک پنجره زمینه 1 میلیون توکن استفاده کنید که به طور اساسی به شما این امکان را می‌دهد که مسائل پیچیده را به دستیار هوش مصنوعی بیفزایید بدون نگرانی از محدودیت‌ها. همچنین به Gemini Live دسترسی دارید که من آن را بسیار مفید و تحت تأثیر قرار دادم. این برنامه به طور بی‌نقص کار کرد و لحن بسیار طبیعی داشت. البته گاهی اوقات دچار هذیان می‌شد، اما توانایی داشتن گفتگوی آزاد با هوش مصنوعی واقعاً جالب است. این شبیه به گزینه ChatGPT Voice در اپلیکیشن ChatGPT است.

شما همچنین به چندین ویژگی هوش مصنوعی داخلی دسترسی دارید، مانند “Help me create a list” در اپلیکیشن Google Keep و گزارش آب و هوای جدید AI در اپلیکیشن Weather. مورد اول می‌تواند بسیار مفید باشد، اما مطمئن نیستم که خلاصه هوش مصنوعی واقعاً مفید باشد یا خیر.

همچنین امسال اپلیکیشن Pixel Studio و اپلیکیشن Pixel Screenshots جدیدی وجود دارد. دومی به شما کمک می‌کند که چیزی را که از آن اسکرین‌شات گرفته‌اید به خاطر بسپارید و اسکرین‌شات‌های خود را سازماندهی کنید. من واقعاً اپلیکیشن Pixel Screenshots را مفید نیافتم چون حافظه ضعیفی دارم و نمی‌توانم به یاد بیاورم که در ابتدا چه اسکرین‌شات‌هایی گرفته‌ام.

بررسی Google Pixel 9 | طراحی پخته با مشکلات حرارتی و ویژگی‌های جدید

از طرفی، اپلیکیشن Pixel Studio سرگرم‌کننده بود زیرا به شما این امکان را می‌دهد که تصاویر را با استفاده از هوش مصنوعی بسازید. البته محدودیت‌هایی در آنچه می‌توانید ایجاد کنید وجود دارد و شما نمی‌توانید سوژه‌های انسانی بسازید، اما می‌توانید تصاویر جالبی برای اهداف خلاقانه به دست آورید. به سادگی اپلیکیشن را باز کنید، بر روی “Create” ضربه بزنید و درخواست خود را وارد کنید. همچنین می‌توانید سبک‌های مختلفی برای خروجی امتحان کنید، برچسب‌ها و متن‌ها را به تصاویر ایجاد شده اضافه کنید و همچنین می‌توانید از اپلیکیشن برای ایجاد برچسب‌ها از عکس‌های روی گوشی خود استفاده کنید.

علاوه بر ویژگی‌های Gemini و هوش مصنوعی پخش شده در UI، همچنین چندین ویژگی جدید هوش مصنوعی دوربین نیز دارید. جدید امسال Add Me است که به شما این امکان را می‌دهد که خود را به عکس‌های گروهی اضافه کنید که در آنها شما پشت دوربین هستید. این ویژگی سرگرم‌کننده است و می‌تواند برای روش‌های خلاقانه دیگر نیز استفاده شود.

بررسی Google Pixel 9 | طراحی پخته با مشکلات حرارتی و ویژگی‌های جدید

گوشی Google Pixel 9 | طراحی پخته، اما همچنان داغ می‌شود

گوگل همچنین ابزارهای جدیدی به Magic Editor اضافه کرده است. ابزار Auto Frame از هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی قاب عکس‌های قدیمی و بهبود روایت‌گری استفاده می‌کند و می‌تواند تصویر را گسترش دهد. این ابزار معمولاً خوب عمل می‌کند، اما برخی از برش‌ها عجیب بودند. در عوض، ابزار Reimagine برای تغییر ظاهر عکس‌های شما استفاده می‌شود و در اکثر مواقع عملکرد بسیار خوبی دارد. من توانستم یک فیل را در جاده‌ای نزدیک پیدا کنم و دوستانم را متقاعد کنم که اخیراً به پاریس سفر کرده‌ام. تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی می‌توانند بسیار واقع‌گرایانه باشند که هم تأثیرگذار و هم ترسناک است.

بررسی Google Pixel 9 | طراحی پخته با مشکلات حرارتی و ویژگی‌های جدید

از ابزار Reimagine خواستیم یک فیل اضافه کند و این کار را کرد

بررسی Google Pixel 9 | طراحی پخته با مشکلات حرارتی و ویژگی‌های جدید

در نهایت، Google Pixel 9 همچنین ویژگی Audio Magic Eraser را بهبود می‌بخشد که به شما امکان می‌دهد نویز را از ویدیو حذف کنید. این ویژگی خوب عمل می‌کند و کمی بهتر از آنچه که در Pixel 8 داشتیم است.

متأسفانه، نسخه غیر پرو Pixel هنوز به ویژگی‌هایی مانند Video Boost، Night Sight Video، Zoom Enhance و چند مورد دیگر دسترسی ندارد. با این حال، ابزارهای هوش مصنوعی زیادی در گوشی وجود دارند که در بسیاری از موارد کمک کرده و زندگی را آسان و سرگرم‌کننده می‌کنند. شاید حتی بتوانید از ابزار Reimagine برای تجدید نظر در زندگی خود استفاده کنید.

عملکرد Google Pixel 9: همچنان داغ می‌شود

  • چیپست: Tensor G4
  • رم: 12GB
  • حافظه: تا 256GB

صادقانه بگویم، فکر می‌کنم گوگل باید روابط خود را با سامسونگ برای پردازنده‌های Pixel قطع کند و به Qualcomm بازگردد. چیپست Tensor G4 امسال جدید است، اما هنوز عملکرد قابل توجهی ندارد و همچنان داغ می‌شود حتی هنگام انجام کارهای پایه. در حالی که ممکن است هیچ تاخیری یا قفل شدن تصادفی برنامه‌ها مشاهده نکنید، گوشی بعد از 30 دقیقه استفاده از اینستاگرام گرم می‌شود. با این حال، این مشکل با برخی از برنامه‌ها اتفاق می‌افتد و من با تماشای ویدیوهای یوتیوب با مشکلی مواجه نشدم. وقتی بازی اجرا می‌کنید، گوشی گرم می‌شود، و وقتی دوربین را باز می‌کنید، کمتر از چند دقیقه طول می‌کشد که پنل پشتی و فریم گرم شود. گوگل واقعاً باید یک محفظه خنک‌کننده بخار به گوشی اضافه می‌کرد. مدل‌های Pro آن را دارند، حتی گوشی‌هایی که نصف قیمت هستند نیز خنک‌تر کار می‌کنند و خنک‌کننده بخار ارائه می‌دهند.

گوشی دارای محفظه خنک‌کننده بخار نیست

در مورد بازی، می‌توانید انواع بازی‌ها را روی آن اجرا کنید، اما بعد از 15-20 دقیقه از آن لذت نخواهید برد. به عنوان مثال، با BGMI، فریم‌ریت‌های عالی داشتم و همه چیز به روانی اجرا شد، اما گوشی پس از حدود 35 دقیقه بیش از حد گرم شد. برای استفاده معمولی، عملکرد کافی است. راه‌اندازی برنامه‌ها سریع است و حتی مدت زمان زیادی در حافظه باقی می‌مانند. به طور کلی، این گوشی احساس کندی نمی‌دهد مگر اینکه وظایف سنگینی را به آن تحمیل کنید. من چندین تست بنچمارک مصنوعی روی گوشی انجام دادم تا اعداد را با گوشی‌های مشابه قیمت مقایسه کنم و اینطور بود.

بررسی Google Pixel 9 | طراحی پخته با مشکلات حرارتی و ویژگی‌های جدید

عملکرد بنچمارک‌ها و مشکلات نصب برنامه‌ها

شایان ذکر است که نتوانستم بیشتر برنامه‌های بنچمارک را نصب کنم زیرا گوگل اجازه نداد. مجبور شدم آن‌ها را به صورت دستی نصب کنم و این ممکن است دلیل پایین‌تر بودن برخی از امتیازات نسبت به آنچه انتظار داشتم، باشد. به هر حال، اگر گوشی را برای عملکرد خریداری می‌کنید، این گزینه مناسب نیست.

عملکرد بلندگو، هدفون و اتصال

گوشی Pixel 9 دارای یک سیستم بلندگوی دوتایی هیبریدی است که شامل یک بلندگوی اصلی در پایین و هدفونی که به عنوان بلندگوی دوم عمل می‌کند، می‌باشد. جداسازی صدا خوب است و بلندگوها به خوبی و بدون هیچ‌گونه شکستگی صدا، حتی در بالاترین حجم، عملکرد دارند. با این حال، بلندگوها فاقد باس هستند. کیفیت تماس خوب است و اتصال نیز نسبت به Pixel 8 به لطف استفاده از مودم جدید بهبود یافته است.

دوربین‌های Google Pixel 9 | عریض‌تر و بهتر

  • دوربین اصلی عقب: 50 مگاپیکسل، f/1.68، OIS، Octa PD
  • دوربین فوق عریض: 48 مگاپیکسل، f/1.7، Quad PD، زاویه دید 123 درجه
  • دوربین سلفی: 10.5 مگاپیکسل، f/2.2، فوکوس خودکار، زاویه دید 95 درجه، Dual PD

دوربین اصلی عقب Pixel 9 از همان سنسور سال گذشته استفاده می‌کند، اما دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی جدیدی اضافه شده است که همچنین در مدل‌های Pro استفاده می‌شود. گوگل همچنین فوکوس خودکار را به دوربین جلو اضافه کرده، اما سنسور آن همانند سال گذشته است. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که تغییر نکرده، عدم وجود حالت Pro در اپلیکیشن دوربین است که ناامیدکننده است.

بررسی Google Pixel 9 | طراحی پخته با مشکلات حرارتی و ویژگی‌های جدید

کیفیت دوربین

دوربین اصلی عقب همچنان عکس‌های فوق‌العاده‌ای در نور روز می‌گیرد، بدون نویز، با دامنه دینامیکی عالی، تعادل سفیدی دقیق و جزئیات زیاد. تصاویر دارای ظاهر متضاد و طبیعی با سایه‌های کمی تیره‌تر هستند. اشباع رنگ‌ها مانند Galaxy S24 تقویت نشده و عکس‌ها نیز به گرم‌تر از iPhone 15 نیستند. رنگ‌های پوست نیز به خوبی در Pixel 9 نمایش داده شده‌اند.

بررسی Google Pixel 9 | طراحی پخته با مشکلات حرارتی و ویژگی‌های جدید

بررسی Google Pixel 9 | طراحی پخته با مشکلات حرارتی و ویژگی‌های جدید

بررسی Google Pixel 9 | طراحی پخته با مشکلات حرارتی و ویژگی‌های جدید

بررسی Google Pixel 9 | طراحی پخته با مشکلات حرارتی و ویژگی‌های جدید

دوربین فوق عریض جدید است، اما فوراً نمی‌توانید بگویید که بهتر از Pixel 8 است یا نه. جزئیات در گوشه‌های عکس بیشتر از Pixel 8 است، اما ناحیه مرکزی تقریباً مشابه است. آنچه که بیشتر به چشم می‌آید، ثبات رنگ‌ها بین دوربین اصلی و دوربین فوق عریض است. این سنسور همچنین امکان عکاسی ماکرو را فراهم می‌کند و می‌توانید تا 15 میلی‌متر به سوژه نزدیک شوید و عکس‌های دقیقی بگیرید.

در شرایط نور کم، دوربین اصلی عملکرد خوبی دارد و با Night Sight نتایج بهتری به دست می‌آید. همچنین لازم نیست گوشی را برای 6 ثانیه ثابت نگه دارید، مانند آنچه که در Pixel 8 بود. اکنون می‌توانید در عرض 3 ثانیه عکس‌های قابل استفاده‌ای در نور کم بگیرید. Pixel همچنان سایه‌های تیره‌تری در نور کم ارائه می‌دهد که ممکن است باعث نرم‌تر به نظر رسیدن تصویر شود، اما حالت عکاسی نجومی همچنان بهتر از رقبا است. بله، تولید عکس‌های عالی شب به زمان بیشتری نیاز دارد، اما ارزش انتظار را دارد.

دوربین سلفی به لطف اضافه شدن فوکوس خودکار، نتایج بهتری نسبت به قبل ارائه می‌دهد. جزئیات زیاد، رنگ‌های پوست دقیق و بازتولید رنگ خوب در آن وجود دارد.

فیلمبرداری

گوشی Pixel 9 قادر به ضبط ویدیو با کیفیت 4k60fps در هر سه دوربین است و سنسورهای عقب همچنین از 4k 24fps و 4k 30fps پشتیبانی می‌کنند. ضبط ویدیو بسیار خوب است و ثبات تصویر در Pixel عالی است و سه حالت – Standard، Active و Locked را ارائه می‌دهد. ویدیوها رنگ‌های کمی گرم‌تر و سایه‌های تیره‌تر با کنتراست بالا دارند، اما رنگ‌ها به خوبی اشباع شده‌اند. تمرکز خوب است، اما نرم‌افزار سعی می‌کند صورت‌ها را روشن‌تر کند. عملکرد در شرایط نور کم قابل قبول است، اما ای کاش گوگل ویژگی Video Boost و Night Sight Video را در Pixel کوچکتر ارائه می‌داد. با این حال، ویژگی Blur سینمایی در ویدیو وجود دارد که نسبتاً خوب است. به طور کلی، کیفیت ضبط ویدیو در Pixel ها نسبت به iPhone شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

بررسی Google Pixel 9 | طراحی پخته با مشکلات حرارتی و ویژگی‌های جدید

بررسی Google Pixel 9 | طراحی پخته با مشکلات حرارتی و ویژگی‌های جدید

بررسی Google Pixel 9 | طراحی پخته با مشکلات حرارتی و ویژگی‌های جدید

بررسی Google Pixel 9 | طراحی پخته با مشکلات حرارتی و ویژگی‌های جدید

 

باتری Google Pixel 9 | دوام بیشتر

  • ظرفیت: 4,700 میلی‌آمپر ساعت
  • شارژ سریع: تا 45W
  • شارژ بی‌سیم: تا 15W

عملکرد باتری در گوشی‌های اخیر Pixel خیلی خوب نبوده و Pixel 9 نیز از این قاعده مستثنی نیست. در اکثر روزها، یک روز استفاده را تأمین می‌کند، اما باید گوشی را در شب شارژ کنم زیرا کمتر از 20 درصد شارژ باقی می‌ماند. روزهای من شامل استفاده از گوشی برای تماس‌ها، پیامک‌ها، بررسی ایمیل‌ها، مرور در اینستاگرام و توییتر، بازی کردن، تماشای ویدیوهای یوتیوب، استفاده از دوربین و مرور وب بود.

در تست حلقه ویدیو HD، Google Pixel 9 حدود 25 ساعت دوام آورد که برای یک Pixel قابل توجه است. همچنین نسبت به Pixel 8 بهبود یافته است و این به لطف باتری کمی بزرگ‌تر است. شارژ نیز سریع‌تر شده است و گوشی جدید اکنون از شارژ سریع 45W با آداپتور مناسب پشتیبانی می‌کند. من از آداپتور 30W گوگل استفاده کردم و حدود 51 درصد شارژ در 30 دقیقه دریافت کردم و شارژ کامل از 1 درصد حدود 1 ساعت و 30 دقیقه طول کشید.

قضاوت نهایی درباره Google Pixel 9

Google Pixel 9 گوشی بسیار پخته‌ای است و این یک نکته مثبت است. به طور کلی، حالا به اندازه رقبا لوکس به نظر می‌رسد و شامل به‌روزرسانی‌های خوبی است. نمایشگر کمی بهتر و بزرگ‌تر، دوربین فوق عریض جدیدتر، فوکوس خودکار در دوربین سلفی، ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی، عمر باتری بهتر و بسته‌ای کلی بهتر از ویژگی‌های آن هستند. با این حال، کمی گران‌تر از سال گذشته است.

بررسی Google Pixel 9 | طراحی پخته با مشکلات حرارتی و ویژگی‌های جدید

بررسی Google Pixel 9 | طراحی پخته با مشکلات حرارتی و ویژگی‌های جدید

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *