دانلود اندیکاتور The Vet | تحلیل آماری قیمت با استفاده از محدوده تعریف‌شده DR
بازدید 71

دانلود اندیکاتور The Vet | تحلیل آماری قیمت با استفاده از محدوده تعریف‌شده DR

اندیکاتور The Vet | اولین اندازه‌گیری اصلی از مفهوم محدوده تعریف‌شده (Defining RangeDR) به‌صورت هفتگی استفاده می‌کند. به عنوان مثال، ممکن است جلسه از ساعت 09:30 تا 10:30 روز دوشنبه را پیگیری کنیم تا بالاترین و پایین‌ترین سطح DR، بالاترین و پایین‌ترین سطح IDR را بدست آوریم. بالاترین و پایین‌ترین سطح DR به ترتیب بالاترین حداکثر و پایین‌ترین حداقل جلسه است، در حالی که بالاترین و پایین‌ترین سطح IDR به بالاترین و پایین‌ترین سطح بدنه شمع (باز یا بسته) در این بازه زمانی اشاره دارد.

از این داده‌ها، از محدوده IDR (از بالای IDR تا پایین آن) برای استخراج چندین پیش‌بینی سفارشی از این محدوده از بالای آن و پایین آن استفاده می‌شود تا داده‌هایی در مورد چگونگی برخورد این سطوح جمع‌آوری شود، از بسته شدن یک جلسه DR تا باز شدن جلسه بعدی.

دانلود اندیکاتور The Vet | تحلیل آماری قیمت با استفاده از محدوده تعریف‌شده DR

با عضویت در کانال تلگرام دانلود اندیکاتور هوش فعال روزانه جدید ترین اندیکاتور ها را در کانال تلگرام دریافت نمایید برای عضویت کلیک نمایید

این اطلاعات در جدول پیش‌بینی محدوده نمایش داده می‌شود که شامل چندین ستون اصلی از اطلاعات است:

  • ستون سمت چپ نشان‌دهنده هر سطحی است که از محدوده IDR پیش‌بینی شده است، جایی که (+) نشان‌دهنده پیش‌بینی بالای محدوده و (-) نشان‌دهنده پیش‌بینی زیر محدوده است.
  • ستون “اولین برخورد” نشان می‌دهد که قیمت در گذشته چند بار به این سطوح در هر نقطه از زمان قبل از جلسه DR هفتگی بعدی رسیده است.
  • ستون “برخورد از طرف دیگر” نشان می‌دهد که قیمت چند بار به یک سطح مشخص رسیده و سپس به سمت سطح متقابل با همان اندازه معکوس شده است. به عنوان مثال، جدول بالا نشان می‌دهد که اگر قیمت به پیش‌بینی +1 برسد، تقریباً 33٪ از موارد همچنین به پیش‌بینی -1 قبل از جلسه DR هفتگی بعدی می‌رسد. به همین دلیل، احتمالات برای سطوح پیش‌بینی مشابه اما معکوس یکسان خواهد بود (+1 همانند -1، +3 همانند -3 و غیره).
  • ستون “برخورد با سطح بعدی” بینش می‌دهد که قیمت چند بار به سطح پیش‌بینی بزرگ‌تر بعدی رسیده است. به عنوان مثال، در جدول پیش‌بینی بالا، کادر قرمز در جدول پیش‌بینی نشان می‌دهد که زمانی که قیمت به پیش‌بینی -2 می‌رسد، تقریباً 86٪ از موارد به پیش‌بینی -3 قبل از جلسه DR هفتگی بعدی رسیده‌اند.
  • آخرین ستون‌ها، “درون ADR” و “درون AWR”، نشان می‌دهند که آیا هیچ‌یک از سطوح پیش‌بینی در محدوده روزانه متوسط ​​یا محدوده هفتگی متوسط ​​جاری هستند یا خیر، که می‌توانند از بخش میانگین محدوده فعال شوند.

بخش بعدی، توزیع‌ها، عمدتاً حرکات متوسط ​​قیمت را از پنجره‌های زمانی مشخص درون‌روز اندازه‌گیری و نمایش می‌دهد. گزینه نمایش جعبه‌های توزیع، یک جعبه را نشان می‌دهد که میانگین محدوده هر جلسه را نمایش می‌دهد و خود را برای محصور کردن عمل قیمت آن جلسه تا زمانی که میانگین محدوده برآورده شود/بیش از حد باشد، تنظیم می‌کند. کاربران می‌توانند میانگین محدوده را بر اساس روز هفته یا میانگین کل از همه روزها نمایش دهند. مقادیر میانگین محدوده می‌توانند به‌صورت مقدار نقطه‌ای یا درصدی نمایش داده شوند. همچنین می‌توان جدولی برای نمایش این اطلاعات در مورد میانگین محدوده‌های قیمت برای هر جلسه خاص نشان داد و برچسب‌هایی را که محدوده جاری را در برابر میانگین آن نشان می‌دهند، نمایش داد.


دانلود اندیکاتور The Vet | تحلیل آماری قیمت با استفاده از محدوده تعریف‌شده DR


دانلود اندیکاتور The Vet | تحلیل آماری قیمت با استفاده از محدوده تعریف‌شده DR

بخش نهایی، میانگین محدوده، به سادگی قابلیت ترسیم میانگین محدوده روزانه (ADR) و میانگین محدوده هفتگی (AWR) با طول مشخص را ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، یک ADR از 10 به این معناست که میانگین 10 روز گذشته، از حداکثر تا حداقل محاسبه می‌شود، در حالی که یک AWR از 10 میانگین 10 هفته گذشته را (اگر نمودار جاری داده کافی برای پشتیبانی داشته باشد) می‌گیرد. به‌طور مشابه، همچنین می‌توان جدول میانگین محدوده را نشان داد تا نشان دهد که این مقادیر ADR/AWR چه هستند، محدوده جاری ما چیست و چگونه با آن مقادیر مقایسه می‌شود و همچنین برخی آمار ساده در مورد اینکه این سطوح چند بار برخورد کرده‌اند. به عنوان مثال، “برخورد با ± ADR: 40٪/35٪” در این جدول نشان می‌دهد که قیمت 40٪ از زمان‌ها به حد بالای ADR و 35٪ به حد پایین آن رسیده است، برای مقدار داده‌های موجود در نمودار جاری.

طراحی سفارشی اندیکاتور تریدینگ ویو

دانلود اندیکاتور The Vet | تحلیل آماری قیمت با استفاده از محدوده تعریف‌شده DR

ویژگی‌های کلیدی و بسیار مهم اندیکاتور “The Vet” به شرح زیر است:

  1. محدوده تعریف‌شده (DR): این اندیکاتور از مفهوم محدوده تعریف‌شده به‌عنوان پایه‌ای برای تحلیل بازار استفاده می‌کند، که شامل بالاترین و پایین‌ترین قیمت‌ها در یک بازه زمانی مشخص (به‌طور معمول هفتگی) است.
  2. IDR بالا و پایین: در کنار محدوده تعریف‌شده، این اندیکاتور سطوح IDR (بالا و پایین) را برای تعیین نقاط بازگشت قیمت و نوسانات استفاده می‌کند.
  3. جدول پیش‌بینی محدوده: این جدول شامل سطوح پیش‌بینی‌شده بر اساس IDR است و اطلاعاتی راجع به تعداد دفعاتی که قیمت به این سطوح رسیده است، ارائه می‌دهد.
  4. معیارهای اندازه‌گیری دقیق: اندیکاتور شامل معیارهایی برای اندازه‌گیری نوسانات و حرکت قیمت‌ها است که به تحلیل دقیق‌تر روندهای بازار کمک می‌کند.
  5. اندازه‌گیری توزیع: این ویژگی میانگین حرکات قیمت از زمان‌های مشخص روزانه را اندازه‌گیری و نمایش می‌دهد، و امکان تجزیه و تحلیل دقیق‌تری را فراهم می‌کند.
  6. محدوده‌های روزانه و هفتگی متوسط (ADR و AWR): این اندیکاتور قابلیت محاسبه و نمایش محدوده‌های روزانه و هفتگی متوسط را دارد که به شناسایی نقاط قوت و ضعف در حرکات قیمت کمک می‌کند.
  7. اطلاعات آماری جامع: شامل جداول آماری که میزان دست‌یابی قیمت به سطوح مختلف ADR و AWR را نمایش می‌دهد، و می‌تواند برای تجزیه و تحلیل‌های پیشرفته‌تر استفاده شود.

این ویژگی‌ها به معامله‌گران این امکان را می‌دهد که با استفاده از داده‌های دقیق و تحلیلی، تصمیمات معاملاتی بهتری اتخاذ کنند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *