🌒 کسوف خورشیدی و ایجاد "حلقه آتشین" در آمریکای جنوبی
بازدید 54

🌒 کسوف خورشیدی و ایجاد “حلقه آتشین” در آمریکای جنوبی

در روز چهارشنبه، ۲ اکتبر ۲۰۲۴، کسوف خورشیدی سالیانه‌ای رخ خواهد داد که پدیده نادر “حلقه آتشین” را در بخشی از آمریکای جنوبی به نمایش خواهد گذاشت. 🌍

☀️ پدیده “حلقه آتشین”

پدیده “حلقه آتشین” زمانی اتفاق می‌افتد که ماه بین خورشید و زمین قرار می‌گیرد، اما به‌طور کامل نور خورشید را مسدود نمی‌کند. این سال، ماه نسبت به زمین فاصله بیشتری دارد و به همین دلیل، ساکنان برخی مناطق شیلی و آرژانتین قادر به مشاهده “نوعی حلقه نور از خورشید” خواهند بود. دیگو هرناندز، رئیس ترویج علمی در رصدخانه پلنتاریوم بوئنوس آیرس، به آژانس خبری AFP گفت.

🌒 نمای “ماه هلالی”

وی همچنین افزود که “خورشید هلالی” قبل و بعد از حلقه قابل مشاهده خواهد بود، در حینی که ماه در جلوی خورشید حرکت می‌کند. این کسوف از اقیانوس آرام شمالی آغاز شده و بر روی رشته‌کوه‌های آند و نواحی پاتاگونیا عبور کرده و در اقیانوس اطلس به پایان می‌رسد.

⏳ زمان کسوف

به گفته ناسا، “این کسوف بیش از سه ساعت به طول خواهد انجامید، از ساعت ۱۷:۰۰ تا حدود ۲۰:۳۰ به‌وقت جهانی.” اما پدیده “حلقه آتشین” تنها چند دقیقه طول خواهد کشید و در حدود ۱۸:۴۵ به‌وقت جهانی رخ خواهد داد.

🌍 نقاط دیدن

کسوف جزئی از بولیوی، پرو، پاراگوئه، اروگوئه، بخش‌هایی از برزیل، مکزیک، نیوزیلند و چندین جزیره در اقیانوس‌های آرام و اطلس قابل مشاهده خواهد بود.

⚠️ نکات ایمنی

سازمان‌های فضایی و مؤسسات علمی نسبت به مشاهده کسوف با چشم غیرمسلح هشدار داده‌اند، زیرا این کار می‌تواند به طور غیرقابل جبرانی به شبکیه چشم آسیب برساند. عینک‌های معمولی محافظت کافی ارائه نمی‌دهند.

روش‌های ایمن مشاهده کسوف، به گفته ناسا و مؤسسه IMCEE، شامل استفاده از عینک‌های مخصوص تأیید شده برای کسوف یا مشاهده غیرمستقیم از طریق سوراخی در یک ورق مقوایی است که تصویر خورشید کسوف‌شده را روی ورق مقوایی دوم نشان می‌دهد.

ads - Banner - chatGPT Plus

📅 کسوف بعدی

کسوف جزئی بعدی در تاریخ ۲۹ مارس ۲۰۲۵ رخ خواهد داد که عمدتاً از شمال غربی آمریکای شمالی، اروپا و شمال غربی آفریقا قابل مشاهده خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *