بررسی Uncharted : Legacy of Thieves برای PC | تجربه‌ای بی‌نظیر با کیفیت 4K و بهینه‌سازی برای PC
بازدید 48

بررسی Uncharted : Legacy of Thieves برای PC | تجربه‌ای بی‌نظیر با کیفیت 4K و بهینه‌سازی برای PC

بررسی Uncharted : Legacy of Thieves برای PC | به نظر می‌رسد سونی در راستای انتقال بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن به کامپیوترهای شخصی، مسیر درستی را در پیش گرفته است. پس از چند اشکال جزئی در عرضه‌های اولیه، اکنون پورت‌های باکیفیتی از بازی‌های God of War، Horizon و Spiderman دریافت کرده‌ایم. حالا نوبت نیتن دریک (Nathan Drake) است که مخاطبان جدید را با آنچه کاربران پلی‌استیشن برای سال‌ها از آن لذت برده‌اند آشنا کند: مجموعه بازی‌های Uncharted که جایگاه ویژه‌ای در هر مجموعه بازی دارند.

جای خالی بازی‌های قدیمی در Uncharted: Legacy of Thieves Collection

همانند بازی God of War، در این مجموعه نیز تصمیم گرفته شده تا نسخه‌های قدیمی‌تر عرضه نشوند و به‌جای آن، جدیدترین نسخه از سری Uncharted ارائه گردد. این امر ممکن است باعث شود که برخی از بازیکنان، به‌خصوص آن‌هایی که با این سری آشنایی ندارند، در ابتدا کمی گیج شوند؛ چرا که Uncharted 4 به دفعات به وقایع نسخه‌های قبلی اشاره می‌کند. بنابراین یک خلاصه داستانی می‌توانست قبل از شروع بازی مفید باشد. در عوض، بازیکن مستقیماً وارد داستان می‌شود و ممکن است کمی زمان ببرد تا با شخصیت‌ها و موقعیت‌ها آشنا شود. شخصیت‌هایی مانند النا (Elena) و سالی (Sully) برای هواداران قدیمی آشنا هستند، اما اگر کسی قبلاً Uncharted بازی نکرده باشد، ممکن است نداند این افراد چه نقشی در زندگی دریک دارند.

بررسی Uncharted : Legacy of Thieves برای PC | تجربه‌ای بی‌نظیر با کیفیت 4K و بهینه‌سازی برای PC

داستان Uncharted 4: A Thief’s End و معرفی شخصیت‌ها

برای آن‌هایی که داستان نیتن دریک را نمی‌دانند، در اینجا یک معرفی کوتاه وجود دارد. در Uncharted 4: A Thief’s End، نیتن پس از ماجراهای سه‌گانه ابتدایی، آرامش پیدا کرده و به شغل‌های تکراری در بازیابی اموال مشغول است، در حالی که النا، همسرش، به حرفه خبرنگاری خود می‌پردازد. نیتن به وضوح آماده ماجراجویی‌های جدید است و این فرصت با ورود برادرش، سم، که مدت‌ها گمان می‌رفت مرده است، فراهم می‌شود. این ماجراجویی دیوانه‌وار شامل جستجوی گنجینه‌ای است که سم به اشتباه به یک قاچاقچی خطرناک قول داده است. داستان پر از صحنه‌های اکشن، پازل‌های هوشمندانه و تعاملات جذاب و طنزآمیز میان نیتن و هم‌سفرانش می‌باشد که همه را به سمت ماجراجویی‌های مختلفی در سراسر جهان می‌کشاند.

بررسی Uncharted : Legacy of Thieves برای PC | تجربه‌ای بی‌نظیر با کیفیت 4K و بهینه‌سازی برای PC

بررسی و تحلیل Uncharted: The Lost Legacy به عنوان یک بازی مستقل

The Lost Legacy در ابتدا به عنوان یک بسته الحاقی برای Uncharted 4 طراحی شده بود، اما بعداً به یک عنوان مستقل تبدیل شد. این بازی به جای تمرکز بر نیتن دریک و گروه معمولی‌اش، داستان کلویی فریزر را دنبال می‌کند که طرفداران از نسخه دوم با او آشنا هستند. او به همراه نادین راس، یکی از شخصیت‌های جدید در Uncharted 4، به دنبال عاج گانش در هند سفر می‌کنند. این بازی با اندازه‌ای کوچک‌تر و ماهیتی تجربی‌تر، برای هواداران سری ارزش بالایی دارد و بازی در کنار Uncharted 4 در این مجموعه، خرید آن را ارزشمند می‌کند. اگرچه تاکنون قیمت‌گذاری پورت‌های پلی‌استیشن همیشه به‌صرفه نبوده، اما برچسب قیمتی ۴۹.۹۹ یورو برای مجموعه Legacy of Thieves منطقی به نظر می‌رسد.

بررسی Uncharted : Legacy of Thieves برای PC | تجربه‌ای بی‌نظیر با کیفیت 4K و بهینه‌سازی برای PC

اجرای بهینه و تاثیرگذار بازی توسط Iron Galaxy Studios

برای پورت Uncharted 4 و The Lost Legacy، سونی و ناتی داگ Iron Galaxy Studios را انتخاب کردند، استودیویی که پیش‌تر بازی Crash Bandicoot 4 را به کامپیوترهای شخصی به‌خوبی منتقل کرده بود. نتیجه کار آن‌ها تحسین‌برانگیز است و مجموعه Uncharted: Legacy of Thieves نشان می‌دهد که این بازی‌ها حتی در سخت‌افزارهای قدرتمند نیز عملکرد خیره‌کننده‌ای دارند. در نسخه نهایی عرضه‌شده، اغلب اشکالات برطرف شده و نسخه بهبود یافته بازی در دسترس همه قرار گرفته است.

بهینه‌سازی برای کامپیوترهای ضعیف‌تر و تجربه بی‌نظیر در Steam Deck

Iron Galaxy نه‌تنها به اجرای بهینه بازی در سیستم‌های قدرتمند اهمیت داده، بلکه برای کاربران سیستم‌های ضعیف‌تر نیز فکر کرده است. به‌ویژه روی Steam Deck، این بازی بدون مشکل اجرا می‌شود، اگرچه لازم است از کیفیت گرافیکی بازی کمی کاسته شود. اما تجربه اجرای Uncharted در دستگاه‌های قابل حمل واقعاً منحصر به فرد است، تجربه‌ای که از زمان Uncharted: Golden Abyss روی PlayStation Vita تکرار نشده است.

بررسی Uncharted : Legacy of Thieves برای PC | تجربه‌ای بی‌نظیر با کیفیت 4K و بهینه‌سازی برای PC

وضوح بالا و بهینه‌سازی فوق‌العاده برای PC

آیا یک کامپیوتر قدرتمند دارید؟ در این صورت، می‌توانید با وضوح 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه به راحتی بازی کنید. ویژگی‌های منحصربه‌فرد کامپیوتر مانند پشتیبانی از صفحه نمایش فوق عریض نیز به‌خوبی در این مجموعه در نظر گرفته شده است. چشم‌اندازهای وسیع هر دو عنوان بهتر از همیشه به‌نظر می‌رسند، به‌خصوص وقتی که صفحه عریض‌تر باشد. برای اجرای بهتر در کامپیوترهای ضعیف‌تر، فناوری FSR 2.0 شرکت AMD اضافه شده است. این تکنیک بازسازی کاملاً جدید تصاویر زیبا و باکیفیتی تولید می‌کند که به سختی از نسخه‌های با وضوح کامل متمایز است. من توانستم بازی را بدون مشکل با تمامی تنظیمات در بالاترین سطح روی تلویزیون 4K خود بازی کنم؛ متأسفانه فقط با نرخ 30 فریم بر ثانیه، اما با توجه به قدرت رو به کاهش کامپیوتر من، این عملکردی تحسین‌برانگیز است.

بررسی Uncharted : Legacy of Thieves برای PC | تجربه‌ای بی‌نظیر با کیفیت 4K و بهینه‌سازی برای PC

جزئیات خیره‌کننده و محیط‌های زنده

بافت‌های بازی دقیق و بسیار واضح هستند و تعداد بالای اشیا در بازی تجربه‌ای را به بازیکن منتقل می‌کند که محیط‌ها واقعاً زنده و پویا به‌نظر برسند. البته اگر به دنبال تنظیمات بهینه‌تر هستید، می‌توانید به راحتی تنظیمات را از «بسیار بالا» به «بالا» کاهش دهید؛ این کار فضای بیشتری را برای عملکرد بهتر به سخت‌افزار شما می‌دهد و در عین حال تغییر قابل توجهی در کیفیت گرافیکی نخواهید دید. این موضوع حتی برای نسخه PC نیز قابل توجه است. جزئیات بالای محیط‌ها و اشیا بسیار شگفت‌انگیز است و کیفیت بافت‌ها و تعداد بالای اشیا در بازی حس زنده بودن محیط‌ها را به بازیکن منتقل می‌کند.

بررسی Uncharted : Legacy of Thieves برای PC | تجربه‌ای بی‌نظیر با کیفیت 4K و بهینه‌سازی برای PC

شخصیت‌هایی دوست‌داشتنی با صدای‌گذاری بی‌نظیر

کیفیت صدا نیز یکی از نقاط برجسته این مجموعه است. این سری به خاطر صداپیشگان برجسته‌ای که واقعاً به شخصیت‌ها زندگی می‌بخشند، شناخته شده است. پس از چند ساعت بازی، به‌راحتی با شخصیت دریک و دوستانش همزادپنداری می‌کنید، حتی اگر این اولین باری باشد که این سری را بازی می‌کنید. دیگر صداها مانند صدای اسلحه‌ها، محیط و حتی جیپی که با آن به کاوش می‌پردازید نیز به بهترین شکل اجرا شده‌اند. کنترلرهای Xbox و PlayStation به‌طور کامل پشتیبانی می‌شوند، اما بازی با موس و کیبورد نیز به‌خوبی قابل انجام است. می‌توانید قابلیت هدف‌گیری خودکار را خاموش کنید، هرچند که این قابلیت در نبردهای شلوغ مفید است، حتی با وجود دقت بیشتر موس.

بررسی Uncharted : Legacy of Thieves برای PC | تجربه‌ای بی‌نظیر با کیفیت 4K و بهینه‌سازی برای PC

بهبودهای جزئی در کنترل‌ها برای تجربه بهتر در PC

در برخی موارد، کنترل‌ها برای پشتیبانی از موس و کیبورد کمی زمخت به‌نظر می‌رسند، که این موضوع بیشتر به دلیل علاقه ناتی داگ به انیمیشن‌های جزئی و دقیق شخصیت‌هاست. این دقت بالا باعث می‌شود که چرخش‌های سریع در بعضی مواقع کمی دست‌وپا گیر شود، به‌ویژه با سرعتی که عموماً در کار با موس انتظار می‌رود. البته این نکته به‌قدری جزئی است که احتمالاً تاثیری بر لذت بردن از بازی نخواهد داشت.

بررسی Uncharted : Legacy of Thieves برای PC | تجربه‌ای بی‌نظیر با کیفیت 4K و بهینه‌سازی برای PC بررسی Uncharted : Legacy of Thieves برای PC | تجربه‌ای بی‌نظیر با کیفیت 4K و بهینه‌سازی برای PC

امید به بازسازی نسخه‌های قدیمی‌تر

امید است که با عرضه جدیدترین بازی‌های Uncharted، نسخه‌های قدیمی‌تر این مجموعه نیز به PC راه پیدا کنند. با توجه به تمرکز فعلی روی بازسازی و بهبود عناوین قدیمی، این بازی‌ها هم قطعاً جایگاه خاصی خواهند داشت. در صورت بازسازی و عرضه این بازی‌ها برای PC، قطعاً بازیکنان تجربه ارزشمندی را خواهند داشت، به‌ویژه با توجه به این که این عناوین به رغم قدمتشان هنوز هم کیفیت قابل توجهی دارند.

نتیجه‌گیری: Uncharted: Legacy of Thieves Collection، یک تجربه بازسازی شده با ارزش

مجموعه Uncharted: Legacy of Thieves، شامل بازسازی دو بازی از سری Uncharted است: Uncharted 4: A Thief’s End و Uncharted: The Lost Legacy. این نسخه‌ها با بهینه‌سازی‌های فوق‌العاده، پشتیبانی از رزولوشن بالا و صفحه‌نمایش‌های فوق عریض به بازار عرضه شده‌اند و تجربه‌ای جذاب و بی‌نظیر را به بازیکنان ارائه می‌دهند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *