دانلود و آموزش استراتژی معاملاتی SEM-14 با شاخص میانگین جهت دار (ADX) و میانگین متحرک نمایی مخصوص بازار بورس، ارزدیجیتال و فارکس
بازدید 99

آموزش استراتژی معاملاتی SEM-14 با شاخص میانگین جهت دار (ADX) و میانگین متحرک نمایی مخصوص بازار بورس، ارزدیجیتال و فارکس

استراتژی معاملاتی SEM-14 از اندیکاتور شاخص میانگین جهت دار (ADX) و دو اندیکاتور میانگین متحرک نمایی 9 و 26 مورد استفاده قرارگرفته است.

  • این استراتژی واگرایی های مثبت و منفی، قدرت و شتاب روند و شخیص ورود و خروج دقیق با میانگین متحرک را شناسایی می کند.
  • اندیکاتور شاخص میانگین جهت دار (ADX) برای تشخیص روند و قدرت آن توسط معامله‌گران استفاده می‌شود،
  • میانگین‌های متحرک می‌توانند به عنوان سطوح مقاومت و حمایت داینامیک یا پویا عمل کنند.
  • با استفاده از این استراتژی می توان در بازه های زمانی چهار ساعته و یک روزه نتایج بهتری کسب کرد.

 

 

برای مشاوره و  طراحی اکسپرت، اندیکاتور یا ربات های معامله گر می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید ، ما همواره پاسخگو شما خواهیم بود.شماره تماس پشتیبانی سایت هوش فعال : 09364549266

اندیکاتور به کار رفته در استراتژی SEM-14:

  • اندیکاتور میانگین متحرک نمایی 9 (EMA 9)  (exponential moving average 9)
  • اندیکاتور میانگین متحرک نمایی 26 (EMA 26)  (exponential moving average 26)
  • اندیکاتور شاخص میانگین جهت دار (ADX) (14) 

 

نام سهم یا جفت ارز قابل استفاده:

  • در تمام نمادها و جفت ارز ها قابل استفاده می باشد.

 

تایم فریم قابل استفاده برای استراتژی SEM-14:

  • در تمام تایم فریم ها قابل استفاده می باشد.
  • در تایم فریم های H4 , D1 خوب عمل می کند.

 

نحوه استفاده از اندیکاتور ADX:

 

شناسایی قدرت روند با منحنی ADX:

  • هر گاه منحنی ADX صعودی بود و به سطوح بالاتر نزدیک شود، بازار در حال تشکیل یک روند قدرتمند است. این روند می‌تواند صعودی یا نزولی باشد.
  • هرگاه منحنی ADX نزولی بود و خود را به سطوح پایینی نزدیک کند، بازار روند خاصی نداشته و وارد فاز استراحت شده است.

 

شناسایی شروع یا پایان روند با دو منحنی +DI و -DI:

  • زمانی که +DI (سبز) بالاتر از -DI (قرمز) قرار گیرد، روند نمودار صعودی بوده، به عبارتی هرچه +DI بالاتر باشد، قدرت خریداران بیشتر است.
  • زمانی که +DI (سبز) پایین تر از -DI (قرمز) قرار گیرد، روند نمودار نزولی بوده، به عبارتی هرچه -DI بالاتر باشد، قدرت فروشندگان بیشتر است.

 

سیگنال گیری با استفاده از اندیکاتور ADX:

مناطق برخورد دو منحنی DI می‌تواند به نوعی سیگنال خرید و فروش را برای ما صادر کند.

سیگنال خرید:

  • زمانی که +DI منحنی -DI را به سمت بالا بشکند.

سیگنال فروش:

  • زمانی که +DI منحنی -DI را به سمت پایین بشکند.

 

نحوه استفاده از اندیکاتور فراکتال:

سیگنال ورود:

  • هنگامی که خط آبی (EMA 9) خط زرد (EMA 26) را رو به بالا قطع کرد سیگنال ورود صادر می‌شود.

سیگنال خروج:

  • هنگامی که خط آبی (EMA 9) خط زرد (EMA 26) را رو به پایین قطع کرد سیگنال خروج صادر می‌شود.

 

چطور با سه اندیکاتور سیگنال بگیریم؟

سیگنال ورود:

  • در اندیکاتور ADX، هنگامی که خط سبز، خط قرمز را رو به بالا قطع می کند و در میانگین متحرک هم خط آبی (EMA 9) خط زرد (EMA 26) را رو به بالا قطع کند، سیگنال ورود صادر می‌شود.

سیگنال خروج:

  • در اندیکاتور ADX، هنگامی که خط سبز، خط قرمز را رو به پایین قطع می کند و در میانگین متحرک هم خط آبی (EMA 9) خط زرد (EMA 26) را رو به پایین قطع کند، سیگنال خروج صادر می‌شود.

 

نکته:

  • هرگاه خط ADX (آبی) بالای سطح 20 باشد تا قدرت و توان معامله ها را مشاهده کرد و اگر در زیر سطح 20 باشد بازار توان و قدرت ندارد و معامله زیاد صورت نمی گیرد.
  • در این اندیکاتور +DI (خط سبز) و -DI (خط قرمز) نسبت به سطح 20 واکنش نشان می دهند.

 

 

سیگنال گیری با استفاده از واگرایی اندیکاتور:

سیگنال خرید:

  • هرگاه روند نمودار کاهشی باشد اما خط های اندیکاتور رو به بالا باشد احتمالاً روند نزولی به صعودی تغییر جهت می دهد.

سیگنال فروش:

  • هرگاه روند نمودار افزایشی باشد اما خط های اندیکاتور رو به پایین باشد احتمالاً روند صعودی به نزولی تغییر جهت می دهد.

 

نکته:

  • این استراتژی با استفاده از واگرایی مثبت، صعود بازار و با استفاده از واگرایی منفی سقوط بازار را تشخیص می دهد.

 

 

مزایای استراتژی:

 

  • استفاده از این استراتژی باعث می شود روند نمودار را دقیق شناسایی کرد و هیچ اشتباهی رخ ندهد.
  • این استراتژی قدرت و شتاب روند و شخیص ورود و خروج را با میانگین متحرک شناسایی می کند.
  • از این استراتژی به راحتی می توان سیگنال ورود و خروج گرفت و برای پیش بینی روز های آینده نمودار بسیار مناسب می باشد.

 

معایب استراتژی:

 

  • از هر کدام از اندیکاتور ها به صورت جداگانه استفاده نکنید چون این اندیکاتور ها با هم بازدهی مناسبی خواهد داشت. اگر یکی از اندیکاتور ها سیگنال ورود و خروج دهند حتما باید اندیکاتور های دیگر هم، همان سیگنال را دهند.

 

تنظیمات استراتژی SEM-14:

 

تنظیمات شاخص میانگین جهت دار (ADX):

 

 

 

  • تنظیمات فوق برای تغییر رنگ و تغییر ضخامت اندیکاتور ADX می باشد. شما برای خوش رنگ تر شدن اندیکاتورها و خطوط، بهتر است از تنظیمات تصاویر فوق استفاده فرمایید.

 

 

  • در تنظیمات فوق باید یک سطه 20 را در اندیکاتور شاخص میانگین جهت دار (ADX) اضافه می کنیم و رنگ خط را با سلیقه خود انتخاب کنید.

 

 

 

تنظیمات میانگین متحرک:

میانگین متحرک دوره 9 روزه:

  • حتما باید دوره اندیکاتور روی 9 و نمایی (exponential) تنظیم شده باشد و رنگ و ضخامت خط را طبق سلیقه ی خود تنظیم کنید.

 

 

میانگین متحرک دوره 26 روزه:

  • حتما باید دوره اندیکاتور روی 26 و نمایی (exponential) تنظیم شده باشد و رنگ و ضخامت خط را طبق سلیقه ی خود تنظیم کنید.

 

 

 

 

 

 

نویسنده: مجتبی اسماعیلی

کاربر محترم لطفا نظرات و تجربه ی خود از این استراتژی را با ما در دیدگاه زیر به اشتراک بگذارید و هر دیدگاه شما تجربه و انگیزه ی زیادی برای ادامه مسیر به ما می دهد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *