بررسی رانندگی با راکت در Fortnite Rocket Racing | آیا این بازی جدید توانایی رقابت با بهترینهای ریسینگ را دارد؟
Fortnite Rocket Racing | به نظر میرسد فورتنایت در حال تجربهی سومین بیداری خود است. در چند هفتهی گذشته هیچ دوری از بتل رویال بازی نکردهام و دلیل اصلی آن این است که دیگر نمیتوانم بدون مواجهه با تعدادی از حالتهای بازی جدید که به عنوان بازیهای جانبی فریمبندی شدهاند، از منوی شروع عبور کنم. رانندگی با راکت در فورتنایت، یک بازی مسابقهای آرکید است که ایدههایی را از هر دو بازی Rocket League و Fortnite ترکیب میکند. با وجود اینکه این بازی هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد، این نسخهی اولیه و ساده به اندازهی کافی سرگرمکننده است تا بتوان آن را شروعی بر چیزی بزرگتر در آینده دانست. اما با وجود ۲۶ نقشهی بهخوبی طراحیشده، یکپارچگی بینقص با سیستمهای پیشرفت گستردهی فورتنایت و چندنفرهی آسان برای حداکثر ۱۲ بازیکن، رانندگی با راکت در حفظ تازگی خود دچار مشکل است و بعد از اینکه نقصهای طراحی آن را شناسایی کردید، دشوار است که بتوان به آن لقب «پیروزی رویال» داد.
برای اطلاع سریع از کارت ها و کمبوهای جدید انواع ایردراپ ها و آموزش های اختصاصی عضو کانال تلگرام هوش فعال شوید برای عضویت در کانال تلگرام کلیک نمایید
اجازه ندهید ارتباط بازی با Rocket League شما را گیج کند؛ رانندگی با راکت تنها در این زمینه که شامل ماشینهای اسباببازی است که حرکات فیزیکی غیرممکن انجام میدهند، با بازی قبلی Psyonix مشترک است. در عوض، رانندگی با راکت با سلیقه از بازیهایی مانند Distance، Rollcage، Wipeout و GRIP: Combat Racing الهام میگیرد. در این بازی ۱۲ ماشین در نقشه وجود دارد که هرکدام سعی میکنند زودتر از بقیه به خط پایان برسند موضوعی کاملاً استاندارد. اما چرخش رانندگی با راکت بر اساس فرمولی است که در آن درگ کردن (drifting) به شما امکان میدهد که به سرعت خود اضافه کنید، مشابه بازی Mario Kart، که به شما این امکان را میدهد تا بعد از به دست آوردن مقدار کافی شتاب، از رقبای خود جلو بزنید. هیچ آیتم یا سلاحی در نقشه وجود ندارد مانند آنچه در مسابقات دیگر با موضوع مبارزه یافت میشود؛ در عوض، تنها تمرکز شما بر حفظ حداکثر سرعت خود در حالی است که به طور انتخابی درگ میکنید، شتاب میزنید و به طور کلی از سایر بازیکنان یا موانعی که میتواند شما را کند کند، اجتناب میکنید. این یک مفهوم قوی به تنهایی است که با اضافه شدن عمق بیشتری که پرواز و پرش به آن اضافه میکند، بهبود مییابد. میتوانید با فشردن یک دکمه، ماشین خود را به هوا پرتاب کنید و نگهداشتن همین دکمه باعث پرواز شما میشود (در هزینهی کاهش سرعت وسیله نقلیهتان). به همین ترتیب، میتوانید از کنترلهای پرش و پرواز ماشین خود برای به سرعت عبور از مسیر موانع با چسبیدن به دیوار یا سقف استفاده کنید مشابه آنچه در Distance میبینید.
برای حفظ جذابیت، هر نقشه موانع و مسیرهای جایگزین مختلفی را ارائه میدهد که شما را مجبور میکند رویکرد خود را به دقت انتخاب کنید، زیرا به راحتی ممکن است بوسترهای سرعتی که در مسیر قرار دارند را از دست بدهید یا به یک خطر برخورد کنید که منجر به انفجار شما و تولد دوباره در نقطهای دورتر از بقیه میشود.
افزایش سرعت در رانندگی با راکت
افزایش سرعت نام بازی است و راههای مختلفی برای پیشی گرفتن سریع از جمع وجود دارد… حداقل در تئوری. همه این افزایش سرعت و شتابگیری در عمل خوب به نظر میرسد و حس خوبی دارد، اما چندین سیستم پنهان وجود دارد که همیشه شفاف یا عادلانه به نظر نمیرسند و اینجا جایی است که مشکلات رانندگی با راکت شروع به ظهور میکنند. به عنوان مثال، فشار دادن پدال گاز در زمان مناسب و روشن شدن چراغ سبز در آغاز هر مسابقه میتواند تا ۱۰۰٪ سرعت اضافی به شما بدهد، بسته به زمانبندی دقیق شما… اما حتی زمانی که زمانبندیام کاملاً درست بود، به نظر میرسید که به طور مداوم فقط به ۳۵ تا ۴۰٪ افزایش سرعت دست مییابم.
اگر خیلی عقب بیفتید، رانندگی با راکت برای کمک به شما در رسیدن به دیگران در انتهای میدان تلاشی نمیکند. اما حتی زمانی که به وضوح از همه جلوتر هستم، به نظر میرسد که درگ کردن و فرمانگیری تنگ من به اندازه کافی نمیتواند من را جلوتر نگه دارد. بازیکنان دیگر به طور معجزهآسا از هیچجا ظاهر میشوند و درست در زمان مناسب پیشی میگیرند تا جایگاه اول من را قبل از رسیدن به خط پایان بربایند. قابل درک است که برای حفظ جذابیت مسابقات در پایان، اقدامات حفاظتی وجود دارد به خصوص با توجه به تفاوتهای عملکرد وسیع که فورتنایت در تلاش است تا در مسابقهی چندپلتفرمی خود پوشش دهد اما زمانی که رانندگی با راکت شما را به خاطر موفقیت مجازات میکند، میتواند به سرعت لذت بازی کردن به طور رقابتی را از بین ببرد.
همانند تقریباً هر بازی دیگری در فورتنایت، داستان یا تنظیم خاصی برای نگران بودن وجود ندارد. فقط یک دکمه را فشار میدهید تا مطابقت یابی را آغاز کنید و به زودی در حال مسابقه خواهید بود. به نفع بازی، رانندگی با راکت یکی از آن بازیهای سرگرمکننده و غیررسمی است که به راحتی در لحظات بین فعالیتهای دیگر قرار میگیرد، زیرا هر مسابقه تنها به مدت سه دور یا حدود سه دقیقه طول میکشد. شما قطعاً به یک مسابقه چندنفره ۱۵ یا ۲۰ دقیقهای مانند فورتنایت بتل رویال متعهد نیستید (شما میتوانید احتمالاً چهار یا پنج مسابقه را در همان زمان تمام کنید) و ارتباط با محبوبیت فورتنایت به این معنی است که به ندرت خود را بدون دوستی برای بازی در برابر خواهید یافت.
متأسفانه، به نظر نمیرسد که امکان بازی با یک بازیکن دیگر بهصورت محلی، حداقل در ایکس باکس سری ایکس، وجود داشته باشد که این موضوع کمی ناامیدکننده است، زیرا این ویژگی یکی از اصلیترین ویژگیهای بازیهای ریسینگ غیررسمی به شمار میرود. با این حال، دور زدن این محدودیت نسبتاً آسان است زیرا فورتنایت بهصورت رایگان قابل بازی است و من آن را روی هر پلتفرمی که دارم نصب کردهام. همچنین تحت تأثیر عملکرد خوب آن در مقایسه بین نینتندو سوییچ و پیسی قرار گرفتهام؛ جایی که میتوانستم با دیگر بازیکنان با سطح مهارت تقریباً یکسان، بدون توجه به سختافزار مورد استفادهام، رقابت کنم. زمانی که با یک گروه از دوستانم که روی پلتفرمهای مختلف بازی میکردند همتیم شدم، احساس بدی نداشتم، برخلاف بازی بتل رویال، بدون توجه به سیستمی که من یا آنها بازی میکردیم.
علاوه بر چند مشکل شبکهای از سمت ارائهدهندهام که در تمام سیستمهایی که بازی رانندگی با راکت را تست کردم، در طول یک آخر هفته وجود داشت این تجربه بهطور کلی روان و محکم است، بدون توجه به قدرت سختافزاری دستگاه بازی شما. همیشه تحت تأثیر جادوگری پشت سیستمهای چندنفره فورتنایت بودهام، که به بیش از صد بازیکن اجازه میدهد در یک نقشه همزمان در مسابقات بتل رویال وجود داشته باشند، بدون توجه به سختافزار. هرج و مرج و اقدام سریع رانندگی با راکت باعث میشود که حتی بیشتر از قبل به آن جادوگری قدردانی کنم، زیرا حفظ توازن بین همه بازیکنان با این حجم از اتفاقات در یک فضای تنگ چالش بزرگی به نظر میرسد.
مشکل اصلی این است که در حال حاضر، محتویات بازی رانندگی با راکت چندان زیاد نیست. “ مشکل اصلی بازی رانندگی با راکت این است که در حال حاضر محتوای زیادی ندارد. با اینکه ۲۶ نقشه وجود دارد، اما بیشتر آنها به ندرت به گردش در میآیند و این موضوع احساس میکند که در واقع چیزهای زیادی برای دیدن وجود ندارد. با این حال، فورتنایت به شما این امکان را میدهد که از یک فهرست پایین بروید و یک نقشه را برای بازی انتخاب کنید و این ویژگی بهخصوص زمانی مفید است که از چرخش محبوب خسته شدهاید – اما روش فعلی آن برای تسهیل این انتخاب چندان راحت نیست. زمان مورد نیاز برای پیدا کردن یک مسابقه بهطور چشمگیری کند میشود اگر مجبور باشید هر بار از لیست، یک نقشه خاص را بهطور دستی انتخاب کنید، به جای اینکه گزینهی مسابقهی عمومی را انتخاب کنید، و این امکان وجود ندارد که بخواهید چند نقشه را انتخاب کرده و لیست پخش سفارشی خود را ترتیب دهید.
در هر صورت، نقشهها حتی آنهایی که تکراری هستند بهخوبی طراحی شده و لذتبخش هستند. به عنوان مثال، نقشه Bone Cavern دارای مجموعهای از تونلها است که مملو از موانع بوده و استفادههای چالشبرانگیز از پرواز و دیوارنوردی را تشویق میکند. تماشای بازیکنان دیگر که در انجام پرش خود ناکام مانده و بهصورت سر به موانع برخورد میکنند، میتواند بسیار سرگرمکننده باشد. لحظاتی از این دست بهقدری شلوغ است که من را به یاد بازیهایی مانند Mario Party یا Fall Guys میاندازد.
تنظیمات خودرو، از سوی دیگر، کاملاً ناامیدکننده است. هر یک از این ماشینهای اسباببازی معمولی به یک شکل عمل میکنند و هیچگونه تفاوتی در عملکرد وجود ندارد حتی اگر طرحهای بصری مختلفی برای خودروها را باز کنید. در واقع، بهطور واضح مشخص نیست که چگونه میتوان خودروها و لوازم آرایشی جدید را باز کرد، به جز اینکه با کسب تعدادی اندک از ماشینهای موجود در سطوح بالای فصل بتل رویال فورتنایت، این کار انجام میشود. فرض میکنم که در نهایت باید برای داشتن وسایل نقلیه متفاوت و با ظاهر بهتر، V-Bucks پرداخت کنم، اما تا آن زمان، خستهکننده است که مکرراً به همان خودروها نگاه کنم.
در نهایت، در مورد اینکه آیا از یکپارچگی رانندگی با راکت در سیستم پیشرفت و بتل پس فورتنایت لذت میبرم یا نه، دچار تردید هستم. از یک سو، خوب است که سطوحی که در رانندگی با راکت کسب میکنم، به سطح من در بتل رویال و بالعکس کمک میکند؛ بهخصوص از آنجایی که خودروهایی که در نهایت کسب میکنم، میتوانند بهعنوان پوستههای خودرو در حالت بتل رویال استفاده شوند. اما از سوی دیگر، احساس میشود که بیشتر پیشرفت من برای کسب آن خودروها در حالتهای دیگر انجام خواهد شد، به محض اینکه از رانندگی با راکت خسته شوم و بعد از آن، این حالت به یک مینیگیم تبدیل میشود که به نفع سایر محتواهای در حال گسترش فورتنایت نادیدهاش میگیرم.
نتیجه گیری
رانندگی با راکت قطعاً ارزش چند دور بازی را دارد اگر شما به فورتنایت یا بازیهای ریسینگ آرکید علاقهمند باشید، اگرچه هنوز به اندازهای جذاب نیست که بتواند کسی را بهطور دائم از سایر بازیهای چندنفره محبوب مانند Rocket League یا Mario Kart دور کند. با این حال، مسابقات کوتاه آن بهقدری سریع و سرگرمکننده هستند که من را بین سایر فعالیتها سرگرم نگه میدارند و از اینکه چقدر ساده و آسان است که دوستان آنلاین خود را برای بازی در پلتفرمهای مختلف جمع کنم، لذت میبرم هرچند مکانیکهای ریسینگ کمتر توسعهیافته، کمبود محتوا و عدم وجود حالت چندنفره محلی باعث میشود که این بازی برای مدت طولانی جذابیت خود را از دست بدهد.
نظرات کاربران