بررسی بازی Remnant : From the Ashes – چالشها، گیمپلی و دنیای فانتزی
بازی Remnant: From the Ashes از بازیکنان میخواهد که تلاش زیادی کنند در حالی که به ندرت پاداشهای مناسبی ارائه میدهد. این بازی با سیستم نبرد عالی و سیستم پیشرفت تصادفی پر از خطر، لحظات خالصی از هیجان را به ویژه در حالت همکاری ارائه میدهد. با این حال، افزایش مکرر سختی و سیستم تجهیزات نامناسب، از حس «سخت اما عادلانه» که بازیهای Souls به آن شهرت دارند، میکاهد.
گیمپلی و طراحی
پیشنهاد اولیه برای Remnant به نوعی شبیه به Dark Souls است با تمرکز زیاد بر روی نبردهای ranged و مبتنی بر سلاح گرم. تیم سه نفره شما در نقشههای تصادفی ایجاد شده مبارزه میکنند و موجودات رئیس را میکشند تا امیدوار باشند که غنایم بسیار نادری کسب کنند. استودیوی Gunfire Games کار خوبی در ایجاد دنیایی منحصر به فرد با جزئیات جالب انجام داده، اما داستان پسا-آخرالزمانی واقعی که حول یک نبرد علیه شرّی به نام The Root میچرخد، فاقد شخصیت و هدفی محوری است که بتواند آن را جالب نگه دارد. شخصیتهای بازی کمتر توسعه یافتهاند و بیشتر داستان از طریق صداگذاری محدود بیان میشود، که باعث میشود احساس کنیم هیچ دلیلی برای توجه به جزئیات فراتر از نیازهای اساسی وجود ندارد.
برای اطلاع سریع از کارت ها و کمبوهای جدید انواع ایردراپ ها و آموزش های اختصاصی عضو کانال تلگرام هوش فعال شوید برای عضویت در کانال تلگرام کلیک نمایید
طراحی بصری
از نظر بصری، محیطهای Remnant به طرز وحشتناکی خیرهکننده هستند. هر ناحیه زیبایی خاص خود را دارد و در عین حال به یک دیدگاه تاریک و پیچیده از جهان تمایل دارد. ناحیه باتلاقی در نیمه دوم کمپین در ابتدا آشنا به نظر میرسد، اما به محض دیدن موجودات لزج و تهاجمی که در آب شنا میکنند و یا زنان پروانهمانند زیبا که در اطراف میرقصند و فریاد میزنند، متوجه میشوید که اینجا به شدت غیرعادی است. در اولین باری که با یک دشمن جدید مواجه میشوید، باید هوشیار باشید، زیرا دشمنان عادی به راحتی میتوانند شما را مانند یک رئیس شکست دهند اگر غافل باشید.
پیشرفت و نبرد
جریان پیشرفت از رئیس به رئیس دیگر بسیار ساده است: وارد یک ناحیه جدید میشوید، کاوش میکنید تا در ورودی به ناحیه بعدی یا یک نقطه کنترل پیدا کنید، جلو میروید، با رئیس نهایی مبارزه میکنید و این چرخه تکرار میشود. نواحی به اندازهای کوچک هستند که به راحتی گم نمیشوید، اما به اندازه کافی بزرگ هستند که حس یک سری راهروهای خطی را به شما ندهند. این نواحی از انواع مختلفی از تکههای از پیش ساخته شده تشکیل شدهاند که هر بار که یک جهان برای اولین بار بارگذاری میشود، دوباره چیده میشوند. این روش باعث میشود که حتی پس از 18 ساعت بازی، همه چیز قابل پیشبینی نباشد.
به عنوان مثال، اگر The Unclean One را در ناحیه باتلاقی بکشید، Trait Glutton را دریافت میکنید که سرعت مصرف مواد غذایی را افزایش میدهد. یا اگر Ent را در ناحیه زمین شکست دهید، Trait Quick Hands را دریافت میکنید که سرعت بارگذاری را بهبود میبخشد. توسعهدهندگان میگویند که شما تنها حدود 45 درصد از محتوای بازی را در یک بار اجرا خواهید دید. این روش در سیستمهای پیشرفت شبیه به roguelike است، هرچند در نحوه مدیریت مرگ نه. اما این تصادفی بودن باعث میشود که مواجهات با رئیسها استرسزا و پاداشدهندهتر باشد.
تنوع دشمنان
دشمنان نیز به طرز مؤثری تصادفی شدهاند. مکان اولیه هر موجود به محض ورود به جهان تعیین میشود، اما در حین بازی، یک «کارگردان هوش مصنوعی» در پسزمینه (مشابه Left 4 Dead) انتخاب میکند که چه زمانی دشمنان را به شما پرتاب کند. این اطمینان میدهد که هیچچیز هرگز خیلی قابل پیشبینی نیست. در شرایطی که اوضاع بسیار شدید است، گاهی Remnant تصمیم میگیرد که سطح چالش را به 11 برساند و گروهی از دشمنان کوچک و چند رئیس فرعی را به شما حمله کند تا شما را غرق کند. برای اطلاع از این موضوع، یک صدای کشنده و تند شنیده میشود که به شما اجازه میدهد به طور ناگهانی غافلگیر نشوید.
نبرد و حس مبارزه
نبرد در Remnant فوقالعاده است. هر چیزی از وزن رضایتبخشی برخوردار است، چه این سلاحهای مختلف باشد یا سلاحهای نزدیکزن. استفاده از یک چکش سنگین برای شکستن دشمنان و سپس تغییر به یک شاتگان برای از بین بردن سرها، و سپس اجتناب از حملات دشمنان سنگین، نوعی شدت است که در یک نبرد عادی میتوانید انتظار داشته باشید. دکمه بلاک وجود ندارد، بنابراین مدیریت استقامت و اجتناب از حملات بسیار حیاتی است. زمانبندی صحیح در اجتناب از حملات دشمنان برای ایجاد ریتم مناسب بسیار مهم است.
سیستم تجهیزات و مشکلات آن
به لحاظ فنی، در Remnant هیچ کلاسی وجود ندارد، اما در ابتدای بازی یکی از سه آرشیتپ مختلف را انتخاب میکنید که به سادگی سلاحها، زره و مدهای سلاح آغازین شما را تعریف میکند. در طول بازی، سلاحها و تجهیزات جدیدی در سراسر جهان پیدا میکنید، بیشتر به عنوان رازهای پنهان، اما بیشتر غنایم جدید واقعاً از مواد رهاشده توسط موجودات رئیس ساخته میشود. بین این یافتههای ویژه و ارتقاء تجهیزات موجود، عمده تجربه غنیمتی شکل میگیرد.
تعادل و چالشها
سیستم تجهیزات با چالشهایی روبروست، به ویژه اگر تبلیغات ادعا کند که Remnant میتواند به صورت همکاری یا انفرادی بازی شود. برخی از رئیسها تقریباً به تنهایی غیرقابل شکست به نظر میرسند و برخی از انواع دشمنان آنقدر تهاجمی هستند که میتوانند شما را به راحتی به دام بیندازند. حتی با توجه به هویت Remnant به عنوان یک تجربه سخت و بیرحمانه، برخی از افزایشهای سختی غیرمنطقی به نظر میرسند.
خلاصهای از بازی
بازی «Remnant: From the Ashes» از شما میخواهد تا چالشهای زیادی را بپذیرید در حالی که جوایز کمی به شما ارائه میدهد. این بازی با سیستم مبارزاتی عالی و روند پیشرفت تصادفی و پرخطرش لحظات لذتبخش و هیجانانگیزی، بهویژه در حالت همکاری، به ارمغان میآورد. با این حال، نوسانات مکرر دشواری و سیستم تجهیزات ناامیدکننده آن، حس “سخت اما عادلانه” که بازیهای Souls را جذاب میکند، از بین میبرد.
تاریخچه توسعه بازی
بازی «Remnant: From the Ashes» در سال 2019 توسط Gunfire Games منتشر شد. این استودیو با سابقهای در زمینه بازیهای اکشن و ماجراجویی، تصمیم به ایجاد یک بازی با تمرکز بر مبارزات تیراندازی سوم شخص و عناصر RPG گرفت. الهامگیری از سری بازیهای Souls و ترکیب آن با مکانیکهای مدرن تیراندازی، باعث شد تا این بازی به عنوان یک تجربهی منحصر به فرد و متفاوت از دیگر بازیهای همژانر خود شناخته شود.
مقایسه با بازیهای دیگر
«Remnant: From the Ashes» به وضوح تحت تأثیر بازیهای معروفی مانند «Dark Souls» و «Left 4 Dead» قرار دارد. در حالی که بازیهای Souls به دلیل مبارزات دشوار و نیاز به یادگیری از طریق شکست شناخته میشوند، Remnant با اضافه کردن عناصر تیراندازی سوم شخص و یک سیستم هوش مصنوعی مشابه Left 4 Dead، تجربهای متفاوت و هیجانانگیز را ارائه میدهد. با وجود شباهتها، Remnant تجربهای منحصر به فرد را به بازیکن ارائه میدهد که در آن، ترکیب چالش و سرگرمی به خوبی انجام شده است.
گیمپلی و ویژگیهای کلیدی
مبارزات در «Remnant: From the Ashes» فوقالعاده است. هر سلاح و تجهیزات دارای وزن خاصی هستند که به بازی احساس واقعگرایانهای میدهد. هنگام استفاده از یک چکش سنگین برای نابود کردن دشمنان و سپس تغییر به یک شاتگان برای از بین بردن دشمنان نزدیک، هیجان و شدت مبارزات احساس میشود.
در این بازی، انتخاب کلاسهای مختلف وجود ندارد، اما بازیکنان در ابتدا یکی از سه نوع آرکتایپ را انتخاب میکنند که سلاحها، زرهها و مدهای سلاح شروع را تعریف میکند. در حین بازی، سلاحها و تجهیزات جدیدی را پیدا خواهید کرد، اما بیشتر تجهیزات از مواد موجود در غنایم موجود در نبرد با رئیسها ساخته میشوند. این رویکرد در نحوهی مدیریت غنایم، جالب است، اما ممکن است نیاز به نرخ بالاتری از افت غنایم و تنوع بیشتری از اقلام برای آزمایش بیشتر احساس شود.
در مبارزات، تعدادی از دشمنان بهطور تصادفی در مکانهای مختلف قرار میگیرند و این یک لایه تنش را به مبارزات اضافه میکند. توانایی اشتباه نکردن و استفاده از مهارتها در زمان مناسب از نکات کلیدی موفقیت در این بازی است. با این حال، نوسانات دشواری ممکن است گاهی اوقات بیرحمانه باشد.
دنیای بازی
دنیای بازی بهطور کلی دارای تنوع بصری بالایی است. هر منطقه بهطور قابل توجهی متفاوت از دیگران است، از خیابانهای متروک یک شهر و کانالهای تاریک تا بیابانهای داغ و جنگلهای تاریک و غنی از جانداران نئونی. این تنوع بصری به جذابیت بازی افزوده و تجربهی بصری بینظیری را به ارمغان میآورد.
سیستم غنایم و تجهیزات
سیستم غنایم و تجهیزات در «Remnant: From the Ashes» بهطرز جالبی مدیریت شده است. بازیکنان با کشتن رئیسها، تجهیزات منحصر به فردی بهدست میآورند که میتوانند در بهبود و ارتقاء سلاحها و زرهها استفاده کنند. این ویژگی باعث میشود که بازیکنان با اشتیاق به کاوش در دنیای بازی ادامه دهند و همواره به دنبال سلاحها و تجهیزات جدید باشند.
نتیجهگیری
«Remnant: From the Ashes» یک تجربه جذاب و چالشبرانگیز است که با مبارزات بینظیر و طراحی دنیاهای متنوع، لحظات سرگرمکنندهای را برای بازیکنان به ارمغان میآورد. با وجود مشکلاتی در سیستم غنایم و نوسانات دشواری، این بازی یکی از بهترین تجربههای چندنفرهی اخیر را ارائه میدهد. در نهایت، برای افرادی که به دنبال چالشی مداوم و هیجانانگیز هستند، این بازی یک انتخاب مناسب خواهد بود.Remnant: From the Ashes تصویری زیبا و دیوانهوار از آخرالزمان را ارائه میدهد که پر از موجودات پیچیده است که به شدت شما را تحت فشار قرار میدهند. هیجان غلبه بر یک رئیس که ساعتها شما را به چالش کشیده، یکی از بهترین لحظات این بازی است. اما سیستم تجهیزات نامناسب گاهی از لذتهای پیروزی میکاهد. در کل، این بازی تجربهای مستحکم و یکی از بهترین و پاداشدهندهترین تجربیات همکاری در زمان اخیر را ارائه میدهد، به شرط آنکه تمایل به چالش و تنبیه خودتان را داشته باشید.
نظرات کاربران